Philips HTS 9520 storing (Algemeen)

door FredDijksman @, 18-08-2022, 11:36 (773 dagen geleden)

Ik heb sinds een week een raar probleem met mijn Philips HTS 9520 set. Ik gebruik altijd de on line ingang waarmee hij met de Ziggo box is verbonden.
Het probleem is dat als het radio geluid wordt weergegeven valt het geluid om de 20 a 30 seconden enkele seconden weg. En dit blijft doorgaan.
Dit soort apparatuur is is te "nieuw" voor mijn reparatie kennis en mijn vraag is of er iemand op het forum is die meer weet van dit soort apparatuur om mij een richting te geven waar ik het eventueel kan vinden,
Alvast bedankt
Fred

Philips HTS 9520 storing

door Goldline @, Oranjedorp, 18-08-2022, 12:33 (773 dagen geleden) @ FredDijksman

Is het signaal wat uit de ziggobox komt wel oke als je dat met een andere versterker beluisterd ?
Verder de lijningang van de HTS set controleren met een andere bron.
dus eerst uitzoeken wie de schuldige is.

--
Cees PA1DBA

Philips HTS 9520 storing

door Ad Zijlmans @, Made, 18-08-2022, 13:14 (773 dagen geleden) @ Goldline

Idd. probleem zou best in de radio ontvangst van de ziggo box kunnen zitten.

Heb ik hier ook last van.. Steeds als er een mail komt van ziggo waarin ze triomfantelijk melden dat de internetsnelheid weer verhoogd is, heeft mijn ziggo digitale radio-ontvanger nog meer moeite om een stabiele ontvangst te realiseren.

Daar zijn wel een paar oplossingen voor, maar dan moeten we even weten wat voor ziggo box, bekabeling, splitters enz. je gebruikt.

Gr.
Ad

Philips HTS 9520 storing

door FredDijksman @, 18-08-2022, 13:22 (773 dagen geleden) @ Ad Zijlmans

Ik zal inderdaad eerst eens proberen of een andere ingang hier ook last van heeft

Philips HTS 9520 storing

door soundman2 @, Wouw, 18-08-2022, 13:38 (773 dagen geleden) @ FredDijksman

Ik zal inderdaad eerst eens proberen of een andere ingang hier ook last van heeft

Beter sluit je het kastje van ziggo aan op een andere versterker, of desnoods de ingang van een
gewone (buizen-) radio. Ook een setje computerluidsprekertjes met ingebouwde versterker is prima voor dat doel.
Een andere ingang van dezelfde versterker zegt mogelijk nog niets, tenzij het signaal in dat geheel niet meer wegvalt.
Je moet dus eerst uitzoeken welk apparaat het probleem oplevert.

Opgelost

door FredDijksman @, 18-08-2022, 13:39 (773 dagen geleden) @ FredDijksman

Het bleek inderdaad in het ziggo kastje te zitten, zoals ziggo ook altijd aangeeft als er een probleem is even spanningsloos maken en weer aanzetten en nu werkt het weer.
Bedankt voor de suggesties

powered by my little forum