Windows 10 statusbalk probleem (Computertechniek)

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 02-10-2023, 13:34 (210 dagen geleden)

Per ongeluk dit bericht eerder op ons buizenforum geplaatst,. Nu waar het eerder thuishoort.

Ik heb een PC met Windows 10. Onderaan het beeldscherm de statusbalk met daarin een handvol icons of hoe ze ook heten.

Een paar dagen geleden werd na aanzetten van de PC de onderste helft van de statusbalk donker afgedekt waardoor de icons en teksten maar half leesbaar waren. Als ik met de cursor een van die icons aanwees werd die icon met een paarsachtig patroon opgelicht.

Vanmorgen bij opstarten was die helft helemaal zwart en bleef bij aanwijzen met de cursor ook zwart. Het werkt verder nog wel maar het is best hinderlijk.

Een weekje geleden heb ik dat ook gehad maar toen was het probleem bij de volgende opstart verdwenen. Nu lijkt het permanent.

Net een Print screen gemaakt. Daarin is het probleem verdwenen maar nu is ineens dat paarse patroon weer terug. Bijgaand een foto van het beeldscherm waarop het probleem wel te zien is.
[images/uploaded/20231002100017651a94b19a61e.jpg]
Bij diverse instellingen (waaronder die van de taakbalk) kan ik hier niets over vinden.
Iemand enig idee ?[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum