Elektuur (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 27-12-2023, 17:01 (127 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Hans van Kampen, 27-12-2023, 17:03

Hoi Roland,

In een ondertussen grijs verleden heb ik in de jaren 80 vele malen een los nummer gekocht van elektuur en vele projecten gebouwd zoals een lab.voeding, DCF-77 tijdklok, Teletekst decoder, 2x33 kanalen terts analizer (voor audio), Functiegenerator, Frequentieteller, Weerstation, 3-fase omvormer wat ik zo al uit mijn mauw schud en soms moest je ook nog een lege EPROM naar Limburg sturen voor een programmatje er in te laten branden.

Inderdaad kwamen er nog wel eens fouten voor en vooral het tuner gedeelte van de teletekst decoder was een ramp vol met fouten.

Momenteel doe ik niets meer met elektuur, ik weet geen eens of het blad nog bestaat maar heb er toch wel plezier aan beleefd.

De printen bestelde ik en dan kwam het grote werk de componenten bij elkaar scharrelen en daarvoor belandde ik veelal bij Stuut en Bruin in den Haag destijds (is ook niet meer) en later bij DIL in Rotterdam (ook weg) alwaar je en de printen kon kopen met de erbij behorende componenten al in een pakket.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum