Gegevens Philips nettrafo (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-01-2024, 01:17 (89 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maarten Bakker, 31-01-2024, 01:19

Dus 3122 en PT horen bij elkaar?
Net als
3112 en WA
3102 en PL

3102 zal niet kloppen, dat is Australië. 3103 staat voor Oostenrijk, die hadden ook zelf trafo-ontwikkeling en productie. Verder klopt het als vuistregel, maar specificatie en productie hingen niet vast aanelkaar. De 12NC's geven aan wie de trafo gespecificeerd of ontwikkeld heeft. De letters geven aan wie hem gefabriceerd heeft.

Dat is niet persé hetzelfde, maar er zit wel veel overlap in en er zijn veel vaste klanten van bepaalde fabrieken.

Om de exacte herkomst van de specificatie te bepalen heb je de eerste 6 cijfers nodig. Ik pak even de trafo rechtsonder.

31 = HIG RGT (zeg maar consumentenelektronica, om een of andere reden vielen gewikkelde componenten daar ook onder)
22 = Nederland (03 Oostenrijk, 04 België, 12 Duitsland, 22 Nederland, etc)
13 = Eindhoven (denk ik, Jac kan wellicht uitsluitsel bieden)
8 3 = trafo
196 = volgnummer
2 = puntnummer

Vervolgens PT515 = geproduceerd in Turnhout in 1975 week 15.

Als de trafo in Turnhout zelf gespecificeerd was, zou de 12NC dus beginnen met 3104 40.

Na de verkoop van Philips Turnhout zullen veel van dat soort trafo's in Leuven (PL) gemaakt zijn.

Veel trafo's die in Wetzlar geprodcueerd zijn, zijn daar ook ontwikkeld. Er is dus een heel sterke correlatie tussen 3112 318 3 / 3112 348 3 nummers en de letters WA.

Op dezelfde manier zijn veel in Oostenrijk ontwikkelde trafo's ook in Oostenrijk gemaakt zijn, hoewel ik ze ook wel eens uit Turnhout gezien heb. Voor Oostenrijk is het 3103 voor de ontwikkeling en WD voor de productie.

Ook liet Zweden wel trafo's in Oostenrijk wikkelen. Ik heb wel eens trafo's met een 3131 108 3 nummer en letters WD gezien.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum