SD kaart ESP32 AM/FM zender (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 01-04-2024, 17:19 (30 dagen geleden) @ pa3dsc
Gewijzigd door henk vdb, 01-04-2024, 17:20

Ik zie geen 8 GB kaartjes op je foto dus het is nog steeds onduidelijk welke het nou wel of niet doen.

Het bestandssysteem kan niet alleen beschadigd worden als je de kaart tijdens schrijven uit de PC haalt maar ook als je je controllerbordje uitzet of voeding afkoppelt of kaartje eruithaalt als processorbordje ernaar aan het schrijven is. Soms (vaak) is het kaartje daarna niet opnieuw te formatteren op een windows systeem.
Vandaar dat ik verwijs naar een Linux programma, Linux ondersteunt meestal out of the box meer soorten formatteringen en werkt naar mijn ervaring betrouwbaarder bij dit soort zaken.

Doe in ieder geval voor elke nieuwe kaart een volledige (LANGE) format op een PC. Ook voor oudere kaartjes die je voor iets anders gaat gebruiken, dan worden alle locaties een keer gechekt en heb je minder kans op problemen bij (her)gebruik.
Als dat niet goed gaat kan je de kaart nog opnieuw initialiseren en dan nogmaals proberen te (LANG) formatteren. Gaat het dan nog niet goed dan het kaartje wegdoen om er niet later WEER mee geconfronteerd te worden.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum