chassis km1 (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-11-2011, 05:18 (4560 dagen geleden) @ ruudtx
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-11-2011, 05:29

Toch heeft Philips echt zulke toestellen geproduceerd, al dan niet met wat meer transistors in bepaalde delen. In Engeland was dit de G6 (op basis van de K6), geschikt voor 405 en 625 lijnen en geproduceerd van ongveer 1967 tot 1971 (opvolger G8 lijkt niet op andere chassis). In België was het dus de KM1 (op basis van de K6/K7), geschikt voor 625 en 819 lijnen en geproduceerd van ongeveer 1968 tot 1974 (opvolger KM2 op basis van de K9) en waarvan je een late versie bij Marcel kunt zien op http://marcelstvmuseum.com/photoalbum48.html . Eerlijk gezegd weet ik niet welk chassis er in die tijd in Frankrijk zelf werd geleverd en of dit ook losjes op de K6 was gebaseerd. Het zal mogelijk de TVC3 zijb, en net als de G-chassis leken de TVC-chassis op enig moment niet al te sterk meer op andere chassis aangezien ze lokaal ontworpen werden.

Overigens herinner ik me inderdaad ook dat er toestellen zijn die alleen 625 lijnen deden maar wel een extra geluidsdemodulator hadden.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum