Laten we een CG-analoog maken. (Toestel of techniek)

door Sickdear ⌂ @, Nakhon Ratchasima, Thailand, 18-05-2024, 13:28 (153 dagen geleden)

Hallo, ik zou graag iets willen vragen over de Character Generator (CG) die door verschillende televisiestations werd gebruikt en die in de jaren 70 analoog was en vandaag zal ik het hebben over de analoge klok, de klokidentificatie van de NPO (Nederlandse publieke omroep).
In de jaren '70 en '80 werd de analoge klok-ID gebruikt door Nederland-1 (NPO 1) en Nederland-2 (NPO 2) tijdens het opstarten en afsluiten van de TV. Het werd gemaakt in CG omdat ik meteen van klok-ID's houd.
Maar voor de mijne zal ik een analoge klok maken waarvan de klokkralen wit zijn en de achtergrond blauw, en het kloksignaal dat het nieuwe uur begint te tellen is het Greenwich-tijdsignaal, en ik zal het maken van CG die ik zelf heb gemaakt. En als iedereen die het mij kan vragen, het mij kan vragen.
:-)

Laten we een CG-analoog maken.

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 18-05-2024, 13:36 (153 dagen geleden) @ Sickdear
Gewijzigd door Bapaktua, 18-05-2024, 13:44

Nee hé,
niet weer opnieuw!
ruud

Laten we een CG-analoog maken.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-05-2024, 15:29 (153 dagen geleden) @ Sickdear

Will you please be more clear in your messages or questions and also not start a new thread about (roughly) the same topic every few hours or days?

I will be logging in as admin later today or this weekend and join a few topics together, but until then please show a bit more discipline and consideration for other forum users.

Laten we een CG-analoog maken.

door henk vdb @, Breda, 18-05-2024, 15:48 (153 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik denk dat Sickdear in Thailand woont en zijn (en onze) berichten door een niet zo goede translator haalt.

In de reacties op een interessante webpage over de PM5644 (helemaal onderaan) is ook een zekere (zelfde?) Sickdear terug te vinden met dezelfde schrijfstijl en vergelijkbare vragen:

https://www.mattmillman.com/a-quick-look-at-some-pattern-generators-pm5631-pm5644/

Laten we een CG-analoog maken.

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 18-05-2024, 17:32 (152 dagen geleden) @ henk vdb

@henk vdb
En op die website staan best interessante schakelingen beschreven.
Oók op HF=gebied.
Al lezende krijg ik het idee dat hij een TV-zend station wil bouwen.
ruud

Laten we een CG-analoog maken.

door Sickdear ⌂ @, Nakhon Ratchasima, Thailand, 18-05-2024, 18:11 (152 dagen geleden) @ Bapaktua

Maar ik wilde de klokidentificatie, een analoge klok en de klokkralen zijn geel en de achtergrond is blauw zoals gebruikt door RTS (Radio Televisie van Servië) in plaats van dat deze gemaakt is van CG.
[image]
Wat moet ik doen om er een klokidentificatie van te maken, een analoge klok die door RTS wordt gebruikt, gemaakt van CG. Omdat hij zo uniek is, komt hij uit de jaren 80 en 90. Ik wil er heel graag een maken.
:-)

Laten we een CG-analoog maken.

door henk vdb @, Breda, 18-05-2024, 18:20 (152 dagen geleden) @ Sickdear
Gewijzigd door henk vdb, 18-05-2024, 18:47

Een dergelijke klok was een gewone klok met een TV-camera erop gericht. Lang toegepast.

Sickdear, je bent al op heel wat sites bezig geweest met je vragen en hebt een Github account sinds 2022 maar nog nooit wat erop gezet. Wat heb je zelf al gebouwd? Wel eens een een eenvoudig AM radiootje gemaakt of een knipperlichtschakeling met twee transistoren? Ik denk dat je ambities hoog zijn maar er weinig uit je handen komt behalve steeds overal dezelfde soort vragen.

Laten we een CG-analoog maken.

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 18-05-2024, 19:54 (152 dagen geleden) @ henk vdb

Het gaat allemaal van de hak op de tak
Denk ik aan een schema bouwproject voor testbeeld generatior
Wat men na kan bouwen dan het ene moment gaat het over de patroon dan uur later voeding
Dan half later klok generator.
Krijg idee dat het forum onder gespamd wordt door deze persoon
Deze werkt met zijn mond en niet met zijn handen
Hij denkt dat iedereen een pm 5544 heeft en zo kan kopen.
En wij naar een of ander oord gaan sturen.
Het beheer kan beter een rem erop gooien
Of blokkeren krijg onder buik geboelens
Als ik dat heb is er iets goed mis.
Vind nu meer een stalk gedrag hebben dan daad werkelijk een project met schema
Printplaat die je kan kopen en bouwen net als de am fm zender van otto
Beheerder kijk hier goed na en trek een conclusie.
Mvg René

Laten we een CG-analoog maken.

door Sickdear ⌂ @, Nakhon Ratchasima, Thailand, 18-05-2024, 20:49 (152 dagen geleden) @ RenéDaemen

De tijd is voor mij om, ik ga naar bed en het is laat, en morgen bespreek ik dit opnieuw en ik zal niemand meer spammen, ik zal ook proberen wat oude apparatuur te vinden, ik ben moe en heb hoofdpijn. Ook tot ziens, hallo, goedenacht.

Laten we een CG-analoog maken.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 18-05-2024, 20:53 (152 dagen geleden) @ Sickdear

Tot 1984 was het een gewone ANALOGE fysieke klok die door camera werd opgenomen.
Lees dat hier

Dat kun je ook echt waarnemen als je naar beelden van die klok kijkt.


Site beeld en geluid is de klok te vinden.
[image]


[image]

powered by my little forum