kwaliteitservaring met chinese aankoop (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 12-06-2024, 18:44 (87 dagen geleden)

In een redelijk recente pc met sata aansluitingen voor harddisk wilde ik een oude pata/ide harddisk plaatsen. Doel was eigenlijk om de oude hd te wipen, testen e.d.
Voor dat doel had ik twee molex naar sata kabels gekocht via de bekende site ali.
Ook een stukje electronica nodig om e.e.a. over te zetten aldaar gekocht.

Met behoorlijk wat hd 's is dat allemaal goed gegaan.
Echter met het aansluiten van een dvd speler/writer ging het fout de rode 12v voedingslijn smolt. Kast stond gelukkig open dus snel in gegrepen.
De dvd speler/writer aangesloten op een andere pws met gelijk molex stekker: geen problemen.

De volgende dag 2e kabeltje maar gebruikt en weer verder gegaan met hd's: 1e ging goed, bij de 2e begon wederom de 12volt lijn te smelten.
De hd s had ik van Soundman2 (Henk) gekregen, waarvoor nogmaals dank, met de afspraak ze te wipen. Mocht iemand nog oude hd 's hebben liggen dan houd ik mij overigens aanbevolen.

Vandaag de stekkertjes uit elkaar gehaald en de rode draad vervangen door 1 met een veel dikkere interne verbinding, afijn zie de foto 's.

Wel weer leerzaam om toch vooral ook op de kwaliteit te letten van wat je in het verre land koopt.

bijgaand een aantal foto s.

mvg
Frans

[image]
de nieuw gebruikte kabel boven
de verbrande kabel daaronder, aangewezen met pijl
de opnieuw gemaakte kabel van sata naar molex

[image]
de electronica


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum