Internet radio gebasserd op de AM/FM modulator van Otto Tuil (Algemeen)

door gbr @, 13-06-2024, 11:14 (87 dagen geleden) @ gbr

Omdat ik als voorlopige oplossing een extern BT-zendertje heb toegepast om het audiosignaal van de ESP32 over te brengen naar een BT-speaker, bleef de vraag van mijn zijde onbeantwoord of het mogelijk is om de ESP32-on-board BT & WiFi gelijktijdig te gebruiken.

Bij de opzet van de internet radio vermoedde ik dat het gelijktijdig gebruik van de ESP32-on-board BT & WiFi niet mogelijk zou kunnen zijn omdat ze de zelfde on-board antenne gebruiken.

De reactie van Otto Tuil "... een Bluetooth player er bij hebt gemaakt, om het met Bluetooth naar de speakers te sturen. Dan kan je toch beter rechtstreeks naar de speakers streamen" was en is voor mij niet duidelijk. Immers ik gebruik een BT-speaker en geen bedrade speaker.

Op internet heb ik verder gezocht naar een oplossing voor het gelijktijdig gebruik van WiFi en BT. Op een aantal sites heb ik gelezen dat het gelijktijdig gebruik van on-board WiFi en BT niet (goed) mogelijk is. Ook viel het mij op dat ik niet één code voorbeeld hieromtrent kon vinden. Op GITHUB (Phil Schatzmann) is een principe codeschets te vinden van het gebruik van een ESP als BT-source maar een code voorbeeld heb ik niet gevonden.

Ik realiseer mij dat ik misschien internet informatie gemist/niet gezien heb, terwijl er die informatie er wel is.

Tijdens het verder lezen op internet begreep ik dat er wel een oplossing is voor het probleem door de ESP-IDF methode te gebruiken. De komende tijd ga ik mij verder verdiepen wat de ESP-IDF methode is en hoe te gebruiken en hopelijk komt daar een bruikbare oplossing uit voort.

Het huidige prototype met het grotere 2,4" display blijft voorlopig onveranderd en speelt prima.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum