reparateur IBM8513 monitor omgeving Breda (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 13-06-2024, 13:03 (87 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door soundman2, 13-06-2024, 13:05

Ik heb de print weer uit de monitor gehaald (anders kun je nergens bij), om het stukje schema van degauss in de monitor te bekijken.
De schema's die ik heb kloppen niet, De PTC's in de schema's hebben maar twee aansluitingen en ook de schemanummers kloppen nergens.
Een summier aansluitschema gaat hierbij. Ik heb ook de weerstanden gemeten in de PTC. Die lijken niet verkeerd.
De PTC open maken om hem verder te bekijken is geen optie, dan hou je niets meer over. De netzekering was stuk en na vervangen en tevens het losnemen van de degauss spoel, vertoonde mijn stroombegrenzer een hoopvol gedrag en inderdaad doet de monitor het verder goed.
In een van de bijlages las ik later dat het een oorzaak kon zijn voor het springen van de zekering, dat het een moeilijk te krijgen onderdeel is en dat weglaten alleen een optie is als je een externe demagnetiseerspoel hebt.
Ik heb de monitor niet meer geprobeerd met de PTC er weer in Het telkens uit elkaar halen schiet ook niet erg op.
Van de PTC vind je wel een datasheet, maar het nummer wat er op staat PTH451C geldt voor een hele serie.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum