GPIB via LAN spectrum analyser (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 16-07-2024, 14:06 (94 dagen geleden) @ leemhuis01
Gewijzigd door loek, 16-07-2024, 14:08

Hallo Leemhuis01 ?? (altijd beter als ook echte naam bekend is),


Ik werk veel met aansturing via HPIB interface. Als programmeer taal gebruik ik VBA via Excel van Microsoft. En de besturing gaat ook volledig via Excel. Ik heb wel diverse andere programmering uitgeprobeerd ook Python. Maar je was dan meer bezig om de taal te begrijpen dan aan je project te werken. Er zijn ook diverse pakketten te koop die bijna alle apparaten kunnen aansturen maar die zijn weer erg duur.

Ik heb even naar de handleiding gekeken van jouw apparaat en deze is zeer uitgebreid (1700 pagina's). Als voorbeeld taal gebruiken zij ook VBA.

Na wat snel scannen van de documentatie zie ik veel mogelijkheden om wat jij wil bereiken ook te kunnen uitvoeren.

Om piek detectie te kunnen uitvoeren zal je na iedere scan op de frequentie die jij wilt met het niveau moeten opvragen en vast leggen. En bij elke volgende scan zou je dan moeten vergelijken welke weer hoger is. Je zou ook in moeten stellen hoeveel scans je wilt maken voor een eind meting. Kortom al deze mogelijkheden zag ik in de instructie zet aanwezig.

Veel succes met je project met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum