Lijntransformator commodore 1802 monitor (Gezocht)

door ffeilers @, Breda, 28-08-2024, 20:05 (21 dagen geleden)
Gewijzigd door ffeilers, 28-08-2024, 20:17

Lijntransformator commodore 1802 monitor gezocht.
Niet te verwarren met de lijntrafo van een 1802D monitor.
Weliswaar staat op beide kasten/monitors de aanduiding 1802 maar inwendig is een 1802 anders dan een 1802D.
Het typenr weet ik helaas (nog) niet.

mvg
Frans


[image]

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door henk vdb @, Breda, 28-08-2024, 21:07 (21 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door henk vdb, 28-08-2024, 21:39

Ik heb helaas geen lijntrafo voor je maar heb deze gegevens gevonden:

Monitor is gefabriceerd door Goldstar (LG).

Typenummer van de oorspronkelijke lijntrafo: MSH1FBL33

Gegevens komen van link

Daar staan ook foto's van de trafo.

Als je op deze pagina onder "Documents" op het mapje klikt kom je op een download pagina voor de documentatie. Kies "link" (laatste kolom) achter de 1802.
Het betreft hier wel de NTSC versie.

Er is meer documentatie van Commodore (en andere) spullen te halen.:-)


Edit: hier nog de Service Manual voor PAL en NTSC versie.

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door ffeilers @, Breda, 28-08-2024, 21:42 (21 dagen geleden) @ henk vdb

Henk,

dank voor de informatie, ik het het doorgezonden naar degene die de monitor wellicht kan repareren voor mij.

mvg
Frans

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door ffeilers @, Breda, 28-08-2024, 23:16 (21 dagen geleden) @ henk vdb

Ik heb helaas geen lijntrafo voor je maar heb deze gegevens gevonden:

Monitor is gefabriceerd door Goldstar (LG).

Typenummer van de oorspronkelijke lijntrafo: MSH1FBL33

Gegevens komen van link

Daar staan ook foto's van de trafo.

Als je op deze pagina onder "Documents" op het mapje klikt kom je op een download pagina voor de documentatie. Kies "link" (laatste kolom) achter de 1802.
Het betreft hier wel de NTSC versie.

Er is meer documentatie van Commodore (en andere) spullen te halen.:-)


Edit: hier nog de Service Manual voor PAL en NTSC versie.

De monitor die daar uit elkaar ligt is de de 1802D-uitvoering en wat gezocht wordt is de trafo van de 1802 uitvoering.
mvg
Frans

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door henk vdb @, Breda, 29-08-2024, 00:12 (21 dagen geleden) @ ffeilers

Bij het nog eens verder kijken op diverse sites blijken er ook hier weer tegenstrijdige berichten voor te komen....

Gewoon JOUW specifieke exemplaar openmaken en uitzoeken welke service doc erbij hoort lijkt me de beste manier om (min of meer) zeker te weten welke versie je hebt. Zowel van de D- als de niet D- lijken er ook alweer verschillende fabrikanten te bestaan volgens sommige websites....

Zoals al vaker gezegd, plaats ook in dit geval wat EIGEN foto's van JOUW eigen specifieke apparaat. Het lijkt er op dat Commodore van elk typenummer apparaat nogal sterk verschillende versies uitgebracht heeft. Zelfde typenummer en toch heel verschillend vanbinnen. De 1084 is daar ook een berucht voorbeeld van: Philipsversies en (weet even niet meer welk) ander merk, kortom totaal verschillende toestellen.

Desalniettemin succes met het uitzoeken en de reparatie.:)

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door ffeilers @, Breda, 29-08-2024, 13:08 (21 dagen geleden) @ henk vdb

Bij het nog eens verder kijken op diverse sites blijken er ook hier weer tegenstrijdige berichten voor te komen....

Gewoon JOUW specifieke exemplaar openmaken en uitzoeken welke service doc erbij hoort lijkt me de beste manier om (min of meer) zeker te weten welke versie je hebt. Zowel van de D- als de niet D- lijken er ook alweer verschillende fabrikanten te bestaan volgens sommige websites....

Hij wordt binnenkort open gemaakt (niet door mij)

Zoals al vaker gezegd, plaats ook in dit geval wat EIGEN foto's van JOUW eigen specifieke apparaat. Het lijkt er op dat Commodore van elk typenummer apparaat nogal sterk verschillende versies uitgebracht heeft. Zelfde typenummer en toch heel verschillend vanbinnen. De 1084 is daar ook een berucht voorbeeld van: Philipsversies en (weet even niet meer welk) ander merk, kortom totaal verschillende toestellen.

Desalniettemin succes met het uitzoeken en de reparatie.:)

mvg
Frans

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door Mark Schoenmakers @, Breda, 29-08-2024, 20:59 (20 dagen geleden) @ henk vdb

Zojuist de monitor (opnieuw) open geschroefd, het was al even geleden dat ik hem van binnen had gezien. De lijntrafo is inderdaad een MSH1FBL33 van Murata. Op dit moment onvindbaar. Her en der worden de HR7458 (HR Diemen) en de DCF2078 (Daewoo) als vervanger genoemd, deze zijn fysiek en elektronisch compleet anders (overigens wel gelijk aan elkaar :-D ).

NB: het correcte schema voor Frans' monitor staat op de link die Henk al tipte. Het is dan het eerste deel (PAL).

Fijne avond!

Lijntransformator commodore 1802 monitor

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-08-2024, 22:35 (20 dagen geleden) @ Mark Schoenmakers

Die manual is ook van een Daewoo, kennelijk gebruikte Commodore 2 verschillende Daewoo ontwerpen.

powered by my little forum