Draadloze Hdmi-Compatibele Video Zender En Ontvanger (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-09-2024, 22:13 (10 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-09-2024, 22:22

1080p maar de framerate zetten ze er niet bij. Zou zomaar 30Hz kunnen zijn, en dan wel 60Hz bij 1080i. Je zal sowieso latency hebben. Is allemaal geen ramp misschien. Ze claimen 50m zichtverbinding. Dat zou best kunnen, maar in hoeverre wordt het signaal gestoord door andere signalen (wifi e.d.) of stoort het daarop? Sowieso is een dergelijke verbinding binnenshuis altijd een beetje een gokje, zelfs met de betere apparatuur verkleint bijvoorbeeld een muur het bereik al duidelijk. Vergelijkbaar met wifi.

Aan de andere kant is 52 euro voor een setje niet extreem duur, dus dat zou ik nog wel gokken. Maar als je de volle mep moet betalen zit je al aan 118 euro. Als je dan iets hebt dat achteraf toch niet lekker werkt...

Een systeem waarvan ik zeker weet dat het goed werkt omdat ik het zelf in handen gehad heb om mee te testen (en ik mag er van de fabrikant eenvoudig onderhoud aan doen dus kan bevestigen dat het goed inelkaar zit), is bijvoorbeeld deze https://www.kamera-express.nl/accsoon-cineview-he-transm-receiver-system

Maar dan zit je al over de 500 euro. Een deel van dat geld zit hem erin dat het een draagbaar systeem is. Zowel de zender als ontvanger hebben voorzieningen voor bediening, accuvoeding en om ze aan een camera of veldmonitor te schroeven. Dat heb jij natuurlijk allemaal niet nodig.

Er is ook een Accsoon Cineview Nano systeem met alleen een zender, die dan naar maximaal 4 Android of iOS apparaten kan zenden. Dat is flink wat goedkoper, werkt in elk geval met telefoons en tablets maar ik weet niet of het op een Android TV werkt... Je zou in de appstore eens kunnen zoeken of de app beschikbaar is voor je Android TV als je die hebt.

Er is vast nog wel een andere goede tussenweg tussen 100 euro en 500 euro in, maar zo goed ben ik daar ook weer niet in thuis wat andere merken en merkloze oplossingen betreft.

P.S. USB-C voeding, gebruik bij Aliexpress spullen NOOIT de meegeleverde. Bij de Aldi of Action heb je tegenwoordig voor minder dan 10 euro USB-C voedingen waar je flink grotere kans hebt dat ze aan de eisen voldoen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum