Medion E1232T (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 19-09-2024, 17:56 (8 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door soundman2, 19-09-2024, 17:59

Blijf van dat bios af- je hebt er geen verstand van- dat is duidelijk..

Die uitspraak is voor jouw rekening hoor.
Sinds de jaren 80 knutsel ik met PC's en heb zowat alle problemen kunnen verhelpen. Ergens begonnen met DOS 3.1 ofzo.
Ik heb uitgebreid gezocht in Windows en toen ik constateerde dat kennelijk alles goed stond, ben ik naar de BIOS gaan kijken (tegenwoordig UEFI), maar daar vond ik niets wat de taal betreft. In de diepste lagen van een PC zit wat software, die met de buitenwereld kan praten, anders zou je niet eens een BIOS kunnen laden. Dat stuk zit in ROM. Als dat in het Frans is doe je er weinig aan.
Er is ook nog een kans dat het in de registry staat, maar nadat het wachtwoord van Windows is ingevuld krijg je nog een Frans welkom en dan gaat alles in het Nederlands.
Ik weet niet in welk stadium Win met de registry aan de gang gaat.
Ik denk dat een herinstallatie niet gaat werken. Ik kan ook vrij upgraden naar Win 10, maar of dat gaat helpen.
De vorige eigenaar, ook geen computer noob, is een familielid van mij heeft het ook niet kunnen oplossen . De programma's die er nog op staan mogen wat mij betreft ook blijven.
Laatst heb ik een nieuwe PC aangeschaft met W11. Die werkt nu zoals ik wil. Een hele boel programma's van Microsoft, zoals een file manager en een browser, hadden ze voor mij net zo goed weg kunnen laten.
BING? Waardeloze dwingelandij.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum