Keyboard Phlips NMS9100 (Gezocht)

door ffeilers @, Breda, 30-09-2024, 20:45 (36 dagen geleden)

Voor mijn philips computer NMS9100 zoek ik het originele keyboard.
Zie afbeelding hieronder (afbeelding geleend van internet).

mvg
Frans

[image]

Keyboard Phlips NMS9100

door soundman2 @, Wouw, 01-10-2024, 20:49 (35 dagen geleden) @ ffeilers

Nostalgie
Deze pc heeft een "internal harddisk". Was toen best bijzonder. Mijn NMS 9100 had maar liefst een HD van 20 megabytes aan boord, leek wel een bodemloze put t.o.v. floppy's van 128KB! Op de HD zat een sticker hoeveel van de sporen werkelijk bruikbaar waren.
Helaas, de pc en ook het keyboard heb ik niet meer.

Keyboard Phlips NMS9100

door ffeilers @, Breda, 01-10-2024, 21:24 (35 dagen geleden) @ soundman2

Nostalgie
Deze pc heeft een "internal harddisk". Was toen best bijzonder. Mijn NMS 9100 had maar liefst een HD van 20 megabytes aan boord, leek wel een bodemloze put t.o.v. floppy's van 128KB! Op de HD zat een sticker hoeveel van de sporen werkelijk bruikbaar waren.
Helaas, de pc en ook het keyboard heb ik niet meer.

Henk,
Bedankt voor je reactie, ik heb niet echt hoop op deze manier het keyboard te vinden, maar ...... je weet maar nooit.
Ik weet ook eigenlijk niet of hij een specifiek keyboard nodig heeft of ook met een ander keyboard kan werken. (nog niet aan toegekomen.).
groetjes
Frans

Keyboard Phlips NMS9100

door soundman2 @, Wouw, 02-10-2024, 11:28 (34 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door soundman2, 02-10-2024, 11:34

Het toetsenbord had volgens mij een ronde din connector. Volgens mij was dat al een standaard . De laatste keer dat ik bij de kringloop was, stond er een boxpallet vol toetsenborden bij het inleverpunt. Als ik er een mee wilde nemen moest dat via de winkel. Ik merkte toen op dat het dan maar in de shredder moest, leve de recycling.
Bij jou in de buurt zal ook wel zoiets zitten. De moeite waard om eens te kijken.

Keyboard Phlips NMS9100

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 02-10-2024, 13:43 (34 dagen geleden) @ ffeilers

Het zou met elk XT-keyboard moeten werken.

Dus een ouder of omschakelbaar type.

Keyboard Phlips NMS9100

door ffeilers @, Breda, 02-10-2024, 19:39 (34 dagen geleden) @ Forumbeheer

Het zou met elk XT-keyboard moeten werken.

Dus een ouder of omschakelbaar type.

Ik bezit wel zo omschakelbaar type maar wil graag het orgineel bij deze pc voegen,kans op succes lijkt niet echt groot.....

mvg
Frans