radio onbetrouwbaar (Toestel of techniek)

door roelof post @, 03-11-2024, 09:22 (3 dagen geleden)

Beste forumleden ik ben al een tijdje in het bezit van een oude Medion md 62157.
hij is als ik hem twee dagen uit heb gelaten heel onbetrouwbaar. is er iemand die weet wat het zou kunnen zijn?

radio onbetrouwbaar

door roelof post @, 03-11-2024, 09:30 (3 dagen geleden) @ roelof post

nog wat extra info over de problemen, de radio wilt als hij niet betrouwbaar is niet goed starten als dit gebeurd dan laat hij wel de boodschap "on" zien maar daarna is er leeg scherm hij onthoud wel de tijd maar als ik hem een paar keer aan zet dan doet hij het wel maar als ik de batterijen er een keer uit en in doe dan doet hij het niet

radio onbetrouwbaar

door MarcelvdG @, 03-11-2024, 10:38 (3 dagen geleden) @ roelof post

Als hij moeilijk opstart, is er waarschijnlijk een probleem met de reset. Als er nog ouderwets met een RC-netwerk een resetpuls gemaakt wordt en die C een elco is, zou die uitgedroogd kunnen zijn.

Als hij allerlei instellingen zou vergeten die hij zou moeten onthouden, zou ik aan een lege back-upbatterij of een kapotte supercondensator denken, maar dat lijkt niet goed te kloppen met de omschrijving van het probleem.

radio onbetrouwbaar

door roelof post @, 03-11-2024, 11:43 (3 dagen geleden) @ MarcelvdG

volgens mij zit er geen backup batterij in bij dit model maar dat ga ik even bekijken

radio onbetrouwbaar

door roelof post @, 03-11-2024, 11:59 (3 dagen geleden) @ roelof post

volgens mij zijn er bij dit model geen backup batterijen want anders zou hij niet aan gaan als er geen batterijen in zitten. ik heb geen schema kunnen vinden heeft iemand een schema?

radio onbetrouwbaar

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 03-11-2024, 12:56 (3 dagen geleden) @ roelof post

Je moet niet naar een batterij zoeken in de zin van wat jouw een battery lijkt.

Marcel geeft aan een Superconductor, dat is vaak dikke schijf staat iets in de trant van 5V 10F
op.

Tik in google bv "super capacitor 5V"
zie je de voorbeelden.

Dan kan nog zijn dat er wat mis is met de voeding.

Als lang uitstaan problemen geeft is 9 van die 10x problemen met elko's.

radio onbetrouwbaar

door roelof post @, 03-11-2024, 12:01 (3 dagen geleden) @ MarcelvdG

er zou eerder een elco te groot zijn want hij gaat langzaam uit als er geen batterij in zit ik denk dat de radio uit 2000 komt

radio onbetrouwbaar

door soundman2 @, Wouw, 04-11-2024, 20:10 (1 dag en 11 uur geleden) @ roelof post

Als ik op Medion md 62157 zoek gaat het niet over een radio......