D-Link router (Algemeen)

door Frans @, Bredene, België, 19-11-2024, 16:47 (18 uur en 55 minuten geleden)

Hallo,

Ik zou willen een D-Link Wireless Router DI-524 gebruiken als access point op mijn Telenet netwerk omdat het wifi signaal op een plaats in mijn woning te zwak is en af en toe uitvalt.

De router heb ik met een netwerkkabel aangesloten op de Telenet modem en met een oude PC win XP ingelogd op het IP adres 192.168.0.1 van de router voor de configuratie in te stellen.

Ik heb al bijna alle mogelijkheden uit geprobeerd maar het lukt mij niet om een verbinding te met
mijn Telenet netwerk.

Wat doe ik verkeerd , ik kom er niet meer uit , kan iemand mij helpen hoe die router op mijn netwerk te krijgen.

Liefst eenvoudig en stap voor stap , want ik ken er wel iets van maar blijkbaar niet genoeg .

Mvg
Frans,

D-Link router

door jeroen @, 19-11-2024, 17:52 (17 uur en 51 minuten geleden) @ Frans

Dag Frans,

Ik denk dat er twee opties zijn:
1) Je telenetkabel aansluiten op de wan poort. Zou waarschijnlijk met out of the box instellingen moeten werken. Mogelijk nadeel hiervan is dat je extra netwerk niet in de zelfde IP reeks zit van je telenet netwerk. Maar als het allen om te internetten is zou dit geen probleem mogen zijn.

2) De dhcp service van je D-link bakje uitschakelen en de telenetkabel op 1 van de lan poorten aansluiten. Dan zou je huidige telenet router voor DHCP server moeten spelen.

Lukt het om verbinding te maken met het D-link Wi-Fi netwerk? Krijg je een IP-adres?

Jeroen

D-Link router

door Frans @, Bredene, België, 19-11-2024, 20:13 (15 uur en 30 minuten geleden) @ jeroen

Hallo Jeroen,

De router is terug te vinden op Mijn Telenet als :

D-Link IP4:192.168.0.249
MAC 00:1B:11:84:FC:9B

Dus als ik wil dat het zelfde IP adres gebruikt word moet ik de kabel van de modem in de LAN aansluitingen niet in de WAN aansluiting.

Ik zou toch nog graag eens de stappen doorlopen van de router instellingen met je , want ik weet
of daar alles wel juist staat.

Mvg
Frans,

D-Link router

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-11-2024, 22:05 (13 uur en 37 minuten geleden) @ Frans

Is deze?
D-Link AirPlus G DI-524 (LLink naar PDF file direct)

Daar in staat toch stap voor stap hoe ding in te stellen?
Let ook op waar je de kabel naar DSL modem moet steken, dicht bij voedingsplug.

Dan voor je de stappen gaat uitvoeren, even terug naar RESET Factory settings,
anders gaat misschien weer mis.
Kleine gaatje naast voedingsplug.