Airplay/bluetooth receiver inbouwen in oude Becker autoradio (Toestel of techniek)
Ik heb ooit voor een vriend een buizenradio hersteld. Daar had de man zelf ook zo'n Bluetooth apparaat ingebouwd naar volle tevredenheid.
In die autoradio was het de bedoeling dat er elke keer een pairingsrequest zou uitgestuurd worden zodat eventueel een andere smartphone kon gekoppeld worden, zonder de boel weer te moeten afbreken.
Die vriend wist te vertellen dat zijn toestel dat kon. Mede dat het nog klein en compact was en heel betrouwbaar ben ik daarvoor gegaan. Nog steeds te koop op Amazon:
https://www.amazon.com.be/-/nl/dp/B07KPTXSWX?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Er is een soort van line-in stekker aan die radio. Waar geluid de volumepotentiometer binnen gaat, gaat de line-in ook heen.
De volumepotentiometer kan je in/uittrekken om de toonhoogte doffer/scherper te zetten. Je hoort het verschil nauwelijks, dus ik heb dat contact gebruikt om het printje in te schakelen. Tooninstelling eraf natuurlijk.
Het printje werkt perfect op 12V, dus geen issue.
Nu moet ik de radio nog terug in de oldtimer plaatsen, maar dat zouden we doen als het weer warmer wordt. De auto wordt met dit winters of regenachtig weer toch niet gebruikt.
Op mijn werkbank aan de labovoeding en een FM antenne tegen m'n buitenmuur werkt die radio perfect. Ook op bluetooth.
We gaan zien eens het in de auto zit.
Complete draad:
- Airplay/bluetooth receiver inbouwen in oude Becker autoradio -
Gert Wouters,
08-12-2024, 15:22
Maurice,
08-12-2024, 15:46
- Airplay/bluetooth receiver inbouwen in oude Becker autoradio - Gert Wouters, 09-12-2024, 19:32
Kornelis,
21-01-2025, 08:16
- Airplay/bluetooth receiver inbouwen in oude Becker autoradio - Gert Wouters, 21-01-2025, 20:01
Maurice,
08-12-2024, 15:46