E mail probleempje (Computertechniek)

door ruudam @, Utrecht, 08-02-2025, 03:01 (13 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 09-02-2025, 02:47

E Mail probleempje, in Outlook kan ik op een account geen mail meer verzenden en ontvangen.
Bij de provider zelf nog wel.
2 andere accounts bij dezelfde provider doen het nog wel bij Outlook.

De ene die het niet doet is wel de meest gebruikte, box vol? Geen melding ontvangen.

E mail probleempje

door Paul Brouwer @, Haarlem, 08-02-2025, 10:15 (13 dagen geleden) @ ruudam

Het kan zijn dat ze de poortnummers voor inkomende en uitgaande mail gewijzigd hebben. Op deze vraag kan de mailprovider een antwoord geven.
Ook is het mogelijk dat men het onmogelijk gemaakt heeft om de mail via een programma als Outlook te benaderen, zoals Gmail dat gedaan heeft.

Groeten,
Paul

--
[image]

E mail probleempje

door Hersteller @, Haarlem, 08-02-2025, 13:32 (13 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Om Gmail te kunnen lezen in Outlook moet hij OAuth ondersteunen, dat is vanaf 2016. Het is beetje een gedoe, je moet soms een apart wachtwoord voor Gmail in je Google account genereren. Soms eenmalig inloggen met je Google account.

E mail probleempje

door ruudam @, Utrecht, 09-02-2025, 01:29 (13 dagen geleden) @ Hersteller

Het is geen gmail account.

E mail probleempje

door Hersteller @, Haarlem, 09-02-2025, 20:42 (12 dagen geleden) @ ruudam

Zoals je aan de boom kunt zien reageer ik op Paul.

E mail probleempje

door FredDijksman @, 09-02-2025, 00:21 (13 dagen geleden) @ ruudam

Ik had al sinds een paar dagen precies hetzelfde met een email in de new outlook. Mijn andere mail adressen dene het nog wel.
Vandaag de klassieke outlook weer teruggezet en het werkt weer.
Misschien heb je er iets aan

E mail probleempje

door ruudam @, Utrecht, 09-02-2025, 01:28 (13 dagen geleden) @ FredDijksman

Paar dagen geleden? Op woensdag bij mij, toeval.
Is inderdaad nieuwe outlook
Hoe zet ik het terug?

E mail probleempje

door FredDijksman @, 09-02-2025, 07:51 (12 dagen geleden) @ ruudam

Het zal rond woensdag geweest zijn en het omzetten is eenvoudig als je op de help toets drukt krijg je een aantal mogelijkheden en een daarvan is om outlook terug te zetten naar de klassieke vorm. Microsoft vraagt dan de reden en met een paar seconden is het ongezet.
Het is zeker geen toeval want dat bestaat niet in de software wereld. En het gekke is dat mijn
"oude" quicknet email adres ook niet meer werkt op mijn nieuwe samsung android telefoon.
Mijn ziggo mail adres werkt wel maar de quicknet is niet aan de gang te krijgen. Dat ik een nieuwe telefoon moest kopen kwam alleen omdat de oude geen apps die ik veel gebruik meer ondersteunt. Ze dwingen je gewoon om nieuwe troep te kopen en volgens mij werken ze daar allemaal aan mee. Het zijn allemaal dieven en de Amerikanen zijn de grootste boeven.

E mail probleempje

door ruudam @, Utrecht, 10-02-2025, 00:11 (12 dagen geleden) @ FredDijksman

Dank voor info.
In Help:
Helaas zie ik geen wisselknop. Was er in het begin vd nieuwe outlook wel maar is verdwenen.

Ik kan via Instellingen ook terugschakelen, moet je opgeven waarom, maar na verzenden krijg ik gewoon de nieuwe outlook weer terug.

E mail probleempje

door FredDijksman @, 10-02-2025, 09:49 (11 dagen geleden) @ ruudam

Dan zou je via de startknop de apps benaderen en de nieuwe outlook er af gooien en de klassieke activeren

En opeens is alles weer goed? E mail probleempje

door ruudam @, Utrecht, 12-02-2025, 04:17 (9 dagen geleden) @ FredDijksman

Outlook van Microsoft rommelt lekker aan, opeens lijkt het probleem opgelost, en komen oude gemiste e mails naar boven????
Zonder dat ik iets wezenlijks veranderd heb of opnieuw geinstalleerd.
Nog niet alles getest.

En opeens is alles weer goed? E mail probleempje

door ruudam @, Utrecht, 12-02-2025, 23:39 (9 dagen geleden) @ ruudam

Alls getest en alles lijkt weer normaal.
Raadsel; waarom het bijna een week opeens niet werkte.