Hoe kom ik hier vanaf? (Computertechniek)
door soundman2 , Wouw, 09-02-2025, 19:33 (12 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 09-02-2025, 19:39
Sinds korte tijd verschijnt dit in beeld, zodra ik de browser aan zet. Hoe raak ik die spam kwijt?
Volgens de browser id DuckDuckGo ingeschakeld.
Hoe kom ik hier vanaf?
door Hersteller , Haarlem, 09-02-2025, 20:49 (12 dagen geleden) @ soundman2
Weet niet of het helpt, maar Adblock Plus is niet de juiste adblocker, Adblock van Getablock is beter. Maar steek voor geen één mijn handen in het vuur. Geld lonkt overal.
Hoe kom ik hier vanaf?
door henk vdb , Breda, 09-02-2025, 21:50 (12 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 09-02-2025, 22:22
zodra ik de browser aan zet
Kijk een welke startpagina je gebruikt, probeer eventueel tijdelijk een andere. Grote kans dat het in die startpagina zit (ook al gebruik je die al lang, dit soort gezeur komt steeds vaker op allerlei pagina's). Ze beweren je gegevens niet te verkopen maar gebruiken ze wel om zelf snel geld te verdienen door het plaatsen van aan jou aangepaste advertenties. Mijden die ongevraagde rommel waar anderen snel geld mee verdienen aan de hand van jouw surfgedrag! De meeste zoektermen die ik invoer hebben NIET te maken met dat ik iets wil kopen, en als ik dat toch wil dan laat ik me niets opdringen en ga ik zelf op onderzoek uit. En die keuze moeten ze je gewoon zelf laten maken, ook als ze beweren je gegevens niet te verkopen.
Probeer ook eens het verschil tussen volgende startpagina's:
Je moet het maar net even weten....
Zal na dit bericht ook wel weer aangepast worden vrees ik....
Adblock Plus is goed, Pi-Hole is nog beter en werkt op al je apparaten in je thuisnetwerk.
Hoe kom ik hier vanaf?
door soundman2 , Wouw, 09-02-2025, 22:55 (12 dagen geleden) @ henk vdb
Ik heb normaal alleen een blanke startpagina (eigen keuze). Ik moet eens even opletten of die overruled wordt....
Hoe kom ik hier vanaf?
door Maurice
, Dordrecht, 09-02-2025, 23:02 (12 dagen geleden) @ soundman2
Fire fox heeft een opfris reset functie.
Vaak gelpt dat geweldig.
Tijd dat we oorlog gaan voeren met die advertentie bende.
Moet je die cookie lijsten zien van ook zelfs gerenomeerde websites.
Wel eens gekeken?
Zie ook wie in die lijsten staan.
Ik blok alles wat ik kan.
Ben niet tegen een advertentie plaatje. Schoorsteen moet
ook roken op die websites.
Maar heden gaat nergens meer over.
Pure boeven bende is het.
Data rovers.
Hoe kom ik hier vanaf?
door soundman2 , Wouw, 09-02-2025, 23:29 (12 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 09-02-2025, 23:30
Veel websites sla ik over, als je veel vinkjes uit moet zetten, of accepteer alleen noodzakelijke cookies en helemaal geen keuze, of geen knop hebben "alles afwijzen" Ik denk dan barst maar, aanbieders zat.Als iedereen cookies frustreet en dat laten merken, moet je eens zien hoe goed de websites dan toch werken.
Overigens wiet mijn browser alle cookies bij afsluiten (eigen keuze) Een beperkt aantal cookies, die ik nuttig vind, heb ik wel toestemming gegeven.
Hoe kom ik hier vanaf?
door henk vdb , Breda, 10-02-2025, 00:22 (12 dagen geleden) @ soundman2
Veel websites sla ik over, als je veel vinkjes uit moet zetten, of accepteer alleen noodzakelijke cookies en helemaal geen keuze, of geen knop hebben "alles afwijzen" Ik denk dan barst maar, aanbieders zat.
Ja, vooral dat dus.
Laat het ze niet te lastig maken, gelukkig kiest niet iedereen de weg die ze het liefst willen dat je kiest.
Er is hier vlakbij een grote doe het zelf supermarkt die NIET aan klantenkaarten doet maar die wel lage prijzen biedt zonder dat ze alles van je willen weten. En dat bedrijf loopt prima, terwijl concurenten die wel aan die gekheid doen het moeilijk hebben in deze tijd. We hebben dus wel degelijk keuze als consument en het hoeft zeker niet duurder te zijn of van mindere kwaliteit.
Hoe kom ik hier vanaf?
door Marotick
, Huizen, 10-02-2025, 12:07 (11 dagen geleden) @ henk vdb
Ik gebruik Adblock premium en dat is een betaalde service, iets van 50 euro per jaar.
Dat tot nu toe alle rommel niet laat zien.
Alle cookies meldingen kan je wegklikken en zijn dan verborgen.
Het is natuurlijk te gek van woorden dat bedrijven mensen treiteren met al die onnodige onzin en daar een heel team indienst hebben om gewoon door te gaan met hun treiter gedrag.
Neem eens een abonnement op de Volkskrant?
Neem je een online abbo dan moet je toch de cookies accepteren, maar vraag ik me af, hoe doen ze dat dan als ik een papieren abbo neem?
Jack Marotick
Hoe kom ik hier vanaf?
door Ben
, Waddinxveen, 10-02-2025, 12:35 (11 dagen geleden) @ Maurice
Is al eens eerder gemeld maar waarschijnlijk ook weer vergeten.
https://www.transistorforum.nl/forum/index.php?id=83228
Hoe kom ik hier vanaf?
door Jan Bus , Amersfoort, 10-02-2025, 11:52 (11 dagen geleden) @ soundman2
Wat bij mij geholpen heeft: Verwijder de add-on's die niet meer goed werken en installeer ze opnieuw. Mijn browser is Firefox. Probeer ook de reset/refresh functie zoals Maurice al aan geeft.
Groet, Jan
Hoe kom ik hier vanaf?
door Pim , 10-02-2025, 13:08 (11 dagen geleden) @ soundman2
Dag Soundman2,
Je zou deze tool even kunnen laten scannen.
Groet,
Pim
https://nl.afterdawn.com/downloads/beveiliging/antivirus/mcafee_stinger_w32conficker.cfm
Hoe kom ik hier vanaf?
door electron , eindhoven, 10-02-2025, 19:48 (11 dagen geleden) @ soundman2
Reset van FF is nu wel bekend ondertussen!
Verder alleen noodzakelijke addons installeren- ivm stabiliteit en security.
DDG privacy, Epub reader, Ghostery wil ik niet in mijn browser hebben.
Opera heeft zijn eigen addblocker- dus Adblock+ heb ik ook niet meer.
Installeer uBlock Origin addon. Die onthoudt de blokkeringen. Kun je altijd weer ongedaan maken.
Success, Ben@