Extender board maken. (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-04-2025, 20:43 (8 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans van Kampen, 10-04-2025, 21:30

Hallo Forumlezers,

Met dank aan René Daniels (Marinus) ben ik aan connectors gekomen om een extender board te maken voor eventuele metingen aan mijn PM5544. Dankzij René is ook (zoals ik in mijn eerdere topic heb vermeld) aan het licht gekomen dat de fout in het testbeeld wordt veroorzaakt door board U2 (circle memory) door deze even uit te wisselen.

René:)

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Extender board maken.

door Roland Huisman @, Zwolle, 11-04-2025, 08:45 (8 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dus nu met kicad een printje er voor ontwerpen?

Groeten, Roland

Extender board maken.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-04-2025, 13:34 (6 dagen geleden) @ Roland Huisman

Dank je Roland, mooi programma ervoor.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Extender board maken.

door neutronic @, Bergen NH, 13-04-2025, 19:18 (5 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Is dit het idee?
Jard N.[image]

Extender board maken.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 13-04-2025, 21:14 (5 dagen geleden) @ neutronic

Ik was gisteren bij Display elektronica in Haarlem en vond allerlij kant en klare (experimenteer) printen met die koperbanen aan de zijkanten zoals op jouw foto.

[image]

Maar helaas strookte ze niet met de connectors die ik vorige week heb gekregen, de eerste 4 leken OK maar toen kwam het verloop duidelijk, ik liep er mee naar de kassa maar toen keek ik nog een keer goed en zag dat het niet strookte, had wel makkelijk geweest.

Mijn PM5544 werkt nu zonder fouten dus laat dit plan maar even varen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Extender board maken.

door Goldline @, Oranjedorp, 14-04-2025, 11:06 (5 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Goldline, 14-04-2025, 11:08

Vaak zit dat in het raster verschil : 5mm of 5,08 tissen de aansluitingen.
Ben wel eens de mist ingegaan met printkroonstenen van Phoenix.
Mocht je alsnog die extender-print nodig hebben wil ik hem wel tekenen voor je.
Afdrukken kan dan via aisler.net

--
Cees PA1DBA

Extender board maken.

door neutronic @, Bergen NH, 14-04-2025, 15:06 (4 dagen geleden) @ Goldline

Afmetingen op printplaten en onderdelen zijn in 1/10e inches.
Dus tussen 2 spots 2,54 mm.
Wonderlijk dat het Philips verlengboard niet zou passen.
Het werd verstrekt door TSPA (Technische Service Professionele Activiteiten),die aan de Hurksestraat in Eindhoven ook de meetapparatuur in de PM... reeks repareerde.
Jard N.

Extender board maken.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-04-2025, 16:15 (4 dagen geleden) @ neutronic

@Jard,

De connectoren die ik heb gekregen ben ik toch eens zeer nauwkeurig gaan nameten met schuifmaat (ik weet ermee om te gaan want zit in fijn machine bankwerk soms)

Over 10 spots gemeten kom ik uit op precies 39,5mm dus per spot 3.95mm

Ik weet niet wat voor connectoren ik heb maar kom tot de deze maat. Ik heb even het type er in het wit op gezet want was ik vergeten mee te fotograferen.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Extender board maken.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-04-2025, 20:00 (4 dagen geleden) @ Goldline

Ik neem je aanbod aan Cees en zal je de gegevens verstrekken die nodig zijn.

Alles werkte nu perfect en uiteindelijk geeft de colour encoder de geest dus er moet gemeten worden en is een extender board onmisbaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen