Desktop achtergrond steeds zwart. (Algemeen)
Sinds een week ofzo wordt de achtergrond van mijn desktop in W11 regelmatig helemaal zwart. De iconns blijven zichtbaar op een zwarte achtergrond. Sinds Windows 7 heb ik dat nimmer meegemaakt en tot voor een week kwam het ook in W11 niet voor. Ik denk dat een softwareupdate van microsoft de oorzaak is, maar dat weet ik niet. Soms krijg ik het niet goed, ook niet na een herstart, dan weer klik je een icon aan en dan is de achtergrond er weer. Vandaag werd de achtergrond van de icons zwart, als ik er met de muis over ga.
Ik heb een oplossing gezocht op het www en er zijn er talloze. Die ik tot nu toe gebruikt heb werken niet.
Wie weet hoe het zo ineens komt en hoe krijg ik het weer goed
Desktop achtergrond steeds zwart.
start je computer eens op zonder internet verbinding
--
Groeten Peter Veldman
Kan ik wel doen, maar internet gaat toch weer aan. Wat zal dat trucje uithalen?
Hoi soundman2,ook dit al meegemaakt bij win10,bij mij zat de fout in hardware:draai met 32GB DDR3 werkgeheugen,zag in de bios dat die maar 16 gebruikte bijde strips eruit gehaald en met alcohol schoongemaakt en terug geplaats wel weer met de bios opgestart en bijde 16gb werkte weer het probleem was verholpen.
Het hoeft niet zo te zijn maar start maar is in bios op,weet ook niet of je een interne of externe videokaart gebruikt,maar maak de externe videokaart ook maar is schoon als je daar gebruik van maakt,verder kan er nog een softwarematig probleem zitten in de video update
Groetjes Jan
Het gaat over een DELL 3050 Laptop, met origineel Win 11. daar valt niet veel an te poetsen.
Het euvel teerd sinds een week op, mogelijk na een windows update. Als ik het goed lees op het www hebben meer mensen er last van.
Ik denk dat ik beter maar even kan aanzien.
Dag Henk,
Ik herken het probleem, ook hier een relatief nieuwe laptop (Z-book) met Win11. Aangezien ik het niet zo heb op allerlei ingebouwde nieuwigheden heb ik de schermindeling zo goed mogelijk terug gezet in de Win98 look. Als achtergrond kleur heb ik natuurlijk blauw gekozen.
Net als bij jou veranderd de achtergrondkleur soms spontaan in zwart. Ik zet deze natuurlijk terug naar blauw en soms gaat het weken goed en dan ineens is het weer zwart. Dit is volgens mij niet afhankelijk van updates, maar gebeurd gewoon een keer. en dan weer weken lang niet, ook niet nadat ik een update heb gehad.
Dus een duidelijke oorzaak kan ik er niet aan toekennen, maar ik herken het probleem. Het is gelukkig gemakkelijk weer terug aan te passen, maar is wel hinderlijk....
Succes daar!
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl