Squago walkie talkie heeft opeens de kanalen versprongen (Algemeen)

door gertjanrhe @, Het Gooi, 24-08-2025, 21:08 (12 uur en 37 minuten geleden)

De kleinkids hebben een 3delige walkie talkie set van Squago.
https://www.bol.com/nl/nl/p/squago-walkie-talkie-set-3-delig/9300000183792123
Tot voor kort werkte die prima.
Met een van de drie walkie talkies was geen communicatie meer mogelijk, maar alle functies leken normaal te werken. Of ik even wilde kijken. Had eerst gewoon gewerkt.
Ik dacht eerst dat de CTCSS-functie per ongeluk (onbedoeld) was gewijzigd, maar dat was niet het geval.
Na wat proberen (gebruik van de scan functie van een werkend exemplaar) bleek kanaal 3 nu kanaal 1 geworden te zijn, en kanaal 4 was kanaal 2 geworden.
Voor de andere kanalen heb ik het niet verder getest.
Heeft iemand ook wel eens zo iets meegemaakt, en wat kan hier nu de oorzaak van zijn?

groetjes, Gertjan

Squago walkie talkie heeft opeens de kanalen versprongen

door henk vdb @, Breda, 24-08-2025, 22:16 (11 uur en 29 minuten geleden) @ gertjanrhe

Voor nog geen 12 euro per stuk is er geen marge om deze te laten repareren. Beste wat je kan doen is proberen of er coulance of garantie via de verkopende site te krijgen is. Maar alleen opsturen kost al zoveel dat het vermoedelijk niet de moeite is. Als er sporen van vocht- en/of valschade zijn ben je helemaal kansloos.
Koop een nieuwe set en je hebt twee reserves voor een prijs waarvoor je er 1 niet eens kan laten repareren.
Leuk speelgoed, maar vallen en vocht e.d. betekenen vaak einde verhaal bij dit el cheapo spul.

Squago walkie talkie heeft opeens de kanalen versprongen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-08-2025, 23:06 (10 uur en 39 minuten geleden) @ henk vdb

Ik denk dat de vraag meer een technische was. Misschien dat wat interieurfoto's voor een "aha erlebnis" zorgen.