Luidspreker gezocht (Gezocht)
Beste Forummers, van mijn draagbare Radione R33T transistorradio heeft de luidspreker het begeven. De luidspreker is zo fors dat het mij niet zou verbazen als deze ook in buizentoestellen van rond 1960 gebruikt is. Het merk/logo ken ik niet. IMpedantie 5 Ohm.
Het zou mooi zijn als iemand deze nog ergens heeft liggen. Anders komt er een gewone LS in die ik pas moet maken met een plaatje MDF. Hierbij de foto:
De afmetingen zijn 10,5 bij 15,5 cm.
Overdracht komende zaterdag in Driebergen zou prachtig zijn.
Dank & groeten, Mick
Luidspreker gezocht
Dag Mick,
Mag het ook met een ronde magneet zijn?
Stuur me maar een pm als je er iets mee kan doen.
Edit; KAK, even gemeten, spreekspoel is niet ok;
Das balen daar heb je niks aan...
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
Luidspreker gezocht
Soms zit het probleem in de soldeerlasjes tussen het aansluitlitze en de spreekspoel. Die soldeerplaatden zijn doorgaans aan de buitenkant (voorzijder) van de conus bereikbaar. Daar kun je met scherpe priknaalden ook zonder schade meten of de spoel echt onderbroken is. Een gebroken aansluitdraadje (litze) komt ook wel voor.
Luidspreker gezocht
Zal morgen in m'n voorraad kijken of er voor Mick iets passends bij zit.
Hoe is het met de reparatie van de port.tv afgelopen waarvoor'k je een
tijdje geleden een passende luidspreker gestuurd heb?
--Am3s--
--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.
Luidspreker gezocht
Hoe is het met de reparatie van de port.tv afgelopen waarvoor'k je een
tijdje geleden een passende luidspreker gestuurd heb?
--Am3s--
Eigenlijk best goed, alles werkt, uitstekend beeld en geluid. Ik heb wel een metalen plaatje tussen de luidsprekermagneet en de bb gezet om een hinderlijke beeldvervorming te voorkomen.
Helaas constateerde ik, nadat het hele toestel weer in elkaar stond, dat de fijnafstemming voor VHF lam was en er niets bij te regelen was. Uit verdriet, frustratie en teleurstelling heb ik het apparaat terug op het schap gezet. Alles moet uit elkaar om dat te kunnen fixen en daar had ik na een week sleutelen even geen zin meer in.....
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
Luidspreker gezocht
Soms zit het probleem in de soldeerlasjes tussen het aansluitlitze en de spreekspoel. Die soldeerplaatden zijn doorgaans aan de buitenkant (voorzijder) van de conus bereikbaar. Daar kun je met scherpe priknaalden ook zonder schade meten of de spoel echt onderbroken is. Een gebroken aansluitdraadje (litze) komt ook wel voor.
Dat dacht ik ook. Maar als ik de conus beweeg en ik hoor een schrapend geluid is dat toch echt een teken dat de spreekspoel dusdanig aanloopt dat verdere reparatie zinloos is. De luidspreker ligt inmiddels in de kliko...
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
Luidspreker gezocht
Andries, alvast bedankt. Ik wacht even af.
Groeten, Mick