Schema Boys Radio gezocht (Gezocht)

door Piet van der Pol @, 29-10-2025, 10:33 (1 dag en 7 uur geleden)

Hallo allen,

Ik ben in het bezit van een aardige 2-transistor radio, die er nog netjes uit ziet, maar helaas niet werkt. Ik heb al wat speurwerk gedaan naar het juiste schema, maar dit nog niet kunnen vinden. Deze radio heeft naast een HF smoorspoel maar liefst 3 laagfrequent trafo's en/of spoelen. Natuurlijk is het mogelijk, om te proberen zelf het schema op te gaan tekenen. Maar als iemand reeds een schema heeft, dan scheelt het veel gepuzzel.
Dus wie heeft een schema beschikbaar?

Piet

[image]
[image]

Schema Boys Radio gezocht

door doktordirk @, Noordbeemster, 29-10-2025, 11:54 (1 dag en 5 uur geleden) @ Piet van der Pol

Vond net bij RM.org een Coronet arrow 2.
Is niet hetzelfde, maar het kleine hertekende schema zou zomaar hier ook van toepassing kunnen zijn.
Zomaar een vraagje, waar zit de antenne verstopt?
Zit bij het andere model wel in het zicht.

Dirk.

door Goldline @, Oranjedorp, 29-10-2025, 15:32 (1 dag en 2 uur geleden) @ doktordirk

Zit bovenop een draaibare richtantenne (ferritstaaf)

--
Cees PA1DBA

door soundman2 @, Wouw, 29-10-2025, 12:43 (1 dag en 5 uur geleden) @ Piet van der Pol

het grote aantal trafo's en soelen duidt er opdat de HF trap(pen) vermoeddelijk ook nog een keer dienst doen als LF versterker.

door gbr @, 29-10-2025, 16:09 (1 dag en 1 uur geleden) @ Piet van der Pol
Gewijzigd door gbr, 29-10-2025, 16:11

Hallo Piet,

ik heb meegezocht naar het schema maar ook tot zover (nog) niet gevonden.

Van RMorg heb ik 2 schema-downloads opgehaald. Het type van de radio staat boven het schema. Beide schema's zijn niet van jouw radio maar één ervan bevat wel het principe van de Reflex-schakeling.

Jouw radio staat op RMorg maar helaas zonder schema. Wel staat er een link naar de Funkschau 1962, nr. 15. Op blz 399 staat meer info over je radio en maar een deel van het schema.

Hier staat de link: https://www.worldradiohistory.com/INTERNATIONAL/Funkschau/1962/Funkschau-1962-15.pdf, zie artikel Taschenempfänger mit Peilantenne op blz. 399.

Hopelijk is de informatie bruikbaar, René

[image]

[image]

door Piet van der Pol @, 29-10-2025, 17:38 (1 dag en 0 uur geleden) @ gbr

Er zijn inderdaad wel wat schema's te vinden. En het reflex principe is mij wel bekend. Maar het juiste schema is toch handiger. Dus ik wacht nog even af.
Maar alvast dank voor het meedenken.

Piet