Jaren 80 beveiligings camera's (Algemeen)

door Denis62 @, 01-01-2026, 02:33 (17 uur en 0 minuten geleden)

Ik heb laatst twee elro cs30 camera's gekocht en ik dacht "leuk als ik het nieuw jaar start met hier naar te kijken" nou niet dus want waneer ik ze aan had gesloten was er geen enkel beeld and toen ik ze open maakte kwam ik er achter dat het hoogspannings kaartje in alle twee do camera's was weg gehaald. Dus mijn vraag is of iemand mischien nog een donor camera van dit model heeft of dat iemand mischien wat foto's kan maken als ze er zelf een hebben zodat ik het kaartje na zou kunnen proberen te maken. En nog een probleem is dat ik geen enkel iets over dit model online kan vinden dus als iemand mij zou kunnen helpen zou ik dat er op prijs stellen.
Mvg denis

Jaren 80 beveiligings camera's

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 01-01-2026, 12:50 (6 uur en 43 minuten geleden) @ Denis62

Grappig. Ik heb een Philips VK4902 camera liggen. Nog nooit naar gekeken. Voor de gein de doc gedownload. Ik had niet verwacht die te kunnen vinden. Dit is ook een buizencamera (Vidicon?) en er zit een lijntrafootje in dat met wat pielen wel gerecreëerd kan worden. Trafootjes zat (voedinkjes, muurpuisten etc). Zal het ding wel effe aansteken. Fun fact: ding heeft alleen RF out en voeding via de coaxkabel. Omkatten naar +12 V en BNC video out is gelukkig simpel.

Heb je doc van die Elro? Zou wel errug helpen!

Edit: nee dus...

Tjerk

door Denis62 @, 01-01-2026, 13:24 (6 uur en 9 minuten geleden) @ PE9ZZ

Bedankt voor deze reactie en ik bedacht mij net dat elro nog steeds bestaat dus ik zal hun wel een email sturen om te vragen of zij nog kopietjes hebben van handleidingen voor dit model
Mvg denis

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 01-01-2026, 14:20 (5 uur en 13 minuten geleden) @ Denis62

Mocht Elro weigeren af te komen helpen foto's zoals deze (hemeltjelief waarom ondersteunt dit forum nou geen thumbnails):
[image]
[image]
[image]

Tjerk