printer inkt (Computertechniek)

door electron @, eindhoven, 17-05-2026, 19:00 (11 uur en 9 minuten geleden)

Na vele jaren besloot ik toch maar de kans te wagen met vervangende inkt voor mijn canon pixma.
mediamarkt met zijn maximale winst en minimale service wilde ik niet heen.:ng
ik had destijds slechte ervaringen met inkt verkregen op een computer beurs.
meteen verstopte de printkop van mijn trouwe Epson R220, en kon ik mijn trouwe vriend begraven..

bij canon gaat de inkt via filtreer sponsjes naar de printkoppen.
die filtreer sponsjes kun je voorzichtig schoonmaken met een setje van reiniger en injectie spuit.
die sponsjes zijn er om te voorkomen dat er gruis in de printkoppen terecht komt. :)
=>> als de printkoppen verstopt raken dan kan je het wel vergeten. :-(
blijf daar dus vanaf als het goed werkt. die kanaaltjes zijn zo dun als een haar- niet doen. <==

zie onder de tabel van keuzes die ik overwoog uitgaande van 'Trust Pilot' aanbevelingen. ;-)
Ik besloot Alleeninkt.nl te kiezen. :-)
en de ervaring is perfect. canon herkende hem meteen alsof origineel.
de kosten in totaal zijn maar een kwart van de mediamarkt prijs, en met meer inkt.
op dit moment slechts Y patroon getest want de anderen zijn nog niet leeg.

Groet, Ben@

[image]
[image]
[image]

printer inkt

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-05-2026, 21:38 (8 uur en 31 minuten geleden) @ electron

Goed verhaal,
Maar dat 123inkt geloofde ik niet en even gecontroleerd.
Is even verder scrollen en zie ook de tekst bij de diverse.
Staat ook de prijs.mL er bij vermeldt.

Haal het al enkele jaren bij 123

Hier je 123 MG5450

printer inkt

door electron @, eindhoven, 17-05-2026, 22:50 (7 uur en 19 minuten geleden) @ electron

Hoi, Maurice- ???.. vergelijkingen zijn exact voor een complete 5 pack: totaal +btw +verzendkosten.
alleeninkt.nl is ruim de helft goedkoper dan 123. ik ben tevreden met alleeninkt.nl.:-)
Ben@
[image]

printer inkt

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2026, 23:05 (7 uur en 4 minuten geleden) @ electron

Ik heb bij de mediamarkt ooit iets gekocht voor een hogere prijs dan elders wat ik kon aan tonen en kreeg het voor die lagere prijs. Je moet daar wel voor naar de servicebalie en er werk van maken.

Ik weet niet of dat nog zo is.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

printer inkt

door electron @, eindhoven, 18-05-2026, 04:14 (1 uur en 55 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Hoi, Hans- de slogan 'van BCC' was destijds dat ze de prijs voor je aanpasten indien, etc. ...
BCC- was een goed bedrijf met goede service en redelijke prijzen.

--> Canon PGI-550/CLI-551 Cartridges Combo Pack, 5 cartridges + 1x grijs die ik niet gebruik.
Bij CoolBlue.nl: 98,- (tov. 21,- bij alleeninkt.nl). Is toch krankzinnig! :-|
Service aan Epson, Canon: https://easyfixs.blogspot.com/

Ben@