Professioneel videospul (Toestel of techniek)

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 09-05-2012, 08:16 (4381 dagen geleden) @ kris

Hoi Kris,

In Nederland was in het verleden een buitenbeentje in medialand, de NOS had veel
te zeggen wat er voor apparatuur gebruikt werd. In de jaren 70 en 80 was Philips
het merk van de NOS. Enkele freelancers van toen werkten met Ikegami of Sony camera's. Later in de jaren 80 is Sony bij de NOS doorgedrongen. Tegenwoordig wordt van alles door elkaar gebruikt, ik heb horen vertellen dat dit minder is, er moet veel omgezet worden, en dit gaat ook niet altijd goed.

Panasonic is in andere landen wel veel gebruikt, ik geloof dat de tv in Oosterijk volop MII video's gebruikte. En in veel landen zal wel van alles door elkaar gebruikt zijn. In Nederland kom je ook wel DVCpro tegen, maar vaak bij de regionale omroepen, zelfs Philips heeft een camera met DVCpro op de markt gebracht, zie foto 1. Dit is een DVCpro50, heeft dezelfde kwaliteit als digibeta.

P.S. ik zoek nog een schema voor de Panasonic WV-F700 camera en een goede videokop voor de Panasonic AU-65 recorder, de twee onderste foto's. Ook een klepje gezocht voor de Panasonic AJ-D640, foto 3, dus als iemand wat heeft liggen, laat het maar weten.

Ook wat MII en DVCpro in collectie, zie foto's.

Groet, Marcel

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum