inkjet printer (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 21-07-2012, 07:25 (4306 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 21-07-2012, 07:33

Tegenwoordig weet mijn HP business inkjet 1100 niet altijd meer hoe het hoort.
Heb ik een document in word bijv. met daarin een kleuerenfoto, dan deugen de kleuren niet. Het plaatje ziet er groenig uit en rood ontbreekt vrijwel Het is als een streeppatroon wel wat aanwezig.
Pak ik de afbeelding los, "save picture as", dan wordt het plaatje wel netjes afgedrukt. Ik heb de instellingen van de printer gecontroleerd, maar niets kunnen vinden.
De printer staat default op zwart en ik moet dus aangeven dat ik een kleurenafdruk wil.
Pak ik alleen dr foto, dan is het vinkje "alleen zwarte cartridge" verdwenen.
Dat begrijp ik dan weer niet. De printer is voor zover ik kan nagaan maar eenmaal geïnstalleerd.
Curieus is ook nog, dat foto's met irfanview goed afdrukken. Tegen de verwachting in kiest iview meteen voor de inkjet, terwijl de default printer een laserjet is en de andere prorgammas kiezen die laatste dan ook altijd.
Edit: iview onthoudt zelf de laatst gekozen printer.......


Wie weet het?

Soundman2

inkjet printer

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 21-07-2012, 17:49 (4306 dagen geleden) @ soundman2

Beste,

Welke versie van office of Word gebruik je en wat heb je reeds geprobeerd te wijzigen om dit probleem op te lossen ??

Groetjes
Bruno

inkjet printer

door soundman2 @, Wouw, 21-07-2012, 19:21 (4305 dagen geleden) @ bruno

Beste,

Welke versie van office of Word gebruik je en wat heb je reeds geprobeerd te wijzigen om dit probleem op te lossen ??

Groetjes
Bruno

Ik gebruik office 2000, dat is antiek, maar de printer inmiddels ook. Het heeft altijd goed gewerkt, maar ik kan niet vinden wat er thans mis gaat.
Aan de originele settings tijdens de installatie, heb ikzelf de laatste tijd niets veranderd.
Ik zou de printer opnieuw kunnen installeren, dat heb ik nog niet gedaan.

Soundman2

inkjet printer

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 22-07-2012, 05:14 (4305 dagen geleden) @ soundman2

Beste,

Gelieve dan eens te kijken onder extra ->help of daar de optie office herstellen word aangeboden of onder configuratiescherm -> programma's verwijderen daar heb je zeker de keuze tussen verwijderen en herstellen van de office. na het uitvoeren hiervan zouden de gebruiker gegevens die office gebruikt terug naar fabriekstandaard gezet zijn.

Hier wordt het beter uitgelegd:
http://support.microsoft.com/kb/822005

Veel succes en houd op de hoogte of het gelukt is.

groetjes

Bruno

inkjet printer

door Paul Brouwer @, Haarlem, 22-07-2012, 20:51 (4304 dagen geleden) @ bruno
Gewijzigd door Paul Brouwer, 22-07-2012, 20:56

Ik heb dezelfde manco's meegemaakt. Vervanging van de patroon did the trick. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde doet.

Groeten,
Paul

--
[image]

inkjet printer

door soundman2 @, Wouw, 23-07-2012, 07:21 (4304 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Ik heb dezelfde manco's meegemaakt. Vervanging van de patroon did the trick. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde doet.

Groeten,
Paul

Deze printer heeft vijf aparte inkt tankjes en dito printkoppen. Losse foto's drukt hij perfect af. Alleen foto's opgenomen in een document zien er niet uit, althans bij word. Ik ga ook nog pdf afdrukken om te zien of het wat te maken heeft met win office.

Soundman2

inkjet printer

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-07-2012, 19:57 (4303 dagen geleden) @ soundman2

Een oplossing kan zijn de driver opnieuw te installeren.

Je kunt per programma nog wel eens grafische eigenschappen wijzigen en kennelijk gebeurt bij jouw in office.

Door herinstallatie driver reset je mogelijk dat wat je nu niet kunt vinden.

Zo te lezen echt een software dinggetje.

inkjet printer

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 02-08-2012, 08:24 (4294 dagen geleden) @ soundman2

Beste,
Is het probleem opgelost ??
Was het enkel de office die problemen gaf ??

groetjes
Bruno

inkjet printer

door soundman2 @, Wouw, 05-08-2012, 21:12 (4290 dagen geleden) @ bruno

Beste,
Is het probleem opgelost ??
Was het enkel de office die problemen gaf ??

groetjes
Bruno

Nee, het is niet opgelost. Ik heb alles nog eens teruggezet naar de fabriekswaarden etc, maar het verschijnsel blijft. De printer hangt in een netwerk. Ik ga eens kijken of hetzelfde document op een andere pc wel goed afdrukt.

Soundman2

powered by my little forum