Vreemde vraag over de huidige eindversterkers (Toestel of techniek)

door Auke Kieffer @, Farmsum, 30-07-2012, 16:55 (4316 dagen geleden)

Beste mensen,
Ik heb inderdaad een rare vraag.
Maar leg het uit hoor.

Wie weet een manier om een eindversterker rechtstreeks te storen? :-D

Ik heb een aardige buurman die graag de radio knoerhard aanzet in de tuin.
Anderen kunnen dan wel in huis gaan...:ng
Overleg heeft geen zin, de beste kerel trekt zich het aan, maar heeft de zaak een volgende keer weer keihard.|-(

Wat zou het fijn zijn als ik op die momenten de versterker rechtstreeks zou kunnen storen door bv een vette bromtoon oid.:lol

Jammer genoeg heeft hij altijd een cd-tje op.:fir
Een radio storen is niet zo'n punt, maar de versterker storen is moeilijker.
In mijn zendverleden is me dit een keer perongeluk overkomen.
Weet niet meer hoe me dit gelukt is....
Maar ik heb de zender destijds terstond gesloopt, want storen was toen uiteraard niet de bedoeling...
Hartelijke groet,
Auke

Wie weet heeft iemand een tip of heeft goede elektronische ideeen....
De spullen van hem moeten niet stuk gaan.:th
Als hij het zachter zet, zal de storing weer weg zijn :-P

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door Ed van der Weele † @, Zeist, 30-07-2012, 18:47 (4315 dagen geleden) @ Auke Kieffer

Het is inderdaad een vreemde vraag want je vraagt anderen om mee te werken aan illegale praktijken. Voor de wet is het bewust veroorzaken van storing ernstiger dan een radio die te luid staat.
Hier kan je lezen wat je kan ondernemen tegen overlast door de buren.

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door Auke Kieffer @, Farmsum, 31-07-2012, 06:54 (4315 dagen geleden) @ Ed van der Weele †
Gewijzigd door Auke Kieffer, 31-07-2012, 06:58

Ach Ed,
Joh... Ik ben een goed willend mens.
Alles al ondernomen.
Maar hij vergeet het gewoon lijkt het.
Zit een joint te roken, aan de drank...
Noem maar op..
Het is een aardige kerel, maar alleen maar voor rede vatbaar als hij nuchter is.
Maar goed.
Deze discussie gaat de verkeerde kant op vind ik.

Wat mij betreft sluit of verwijderd het forum beheer de draad gewoon.
Ik had deze vraag hier beter niet kunnen stellen. :-(

Groet,
Auke

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door robot797 @, Rijssen, 31-07-2012, 07:15 (4315 dagen geleden) @ Auke Kieffer

Je moet de resonatie ferquentie van zijn kabels vinden en daarop.gaan zenden

Het is mij gelukt om met een buis fm zender zo telefisie te storen (van de buuren)

Ik heb me ferontscbuldigt en ben gestopt met zenden


Sorry voor de typfoute mijn tablet wil niet beter

Groeten petet

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door Auke Kieffer @, Farmsum, 31-07-2012, 07:22 (4315 dagen geleden) @ robot797

Hoi Robot,
Ja zoiets zat ik ook aan te denken.
Nou ja, zal er eens over nadenken.
In elk geval dank voor je reactie.
Groet,
Auke

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door robot797 @, Rijssen, 31-07-2012, 08:20 (4315 dagen geleden) @ Auke Kieffer

Ik vind dit een leuk project omdat het wel vaak voorkomt

En laatst zag ik een oplossing op instructables

Een sensor die word getriggerd bij een bepaalde geluidssterkte (en tijds duur)
En dan een versterker (Met de speakers naar de muur) die daardoor werd aangezet

Dus muziek hard versterker aan
Muziek zachter versterker weer uit


Die kerel loste het zo op
(Hij ging zelf op vakantie)

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door soundman2 @, Wouw, 30-07-2012, 21:31 (4315 dagen geleden) @ Auke Kieffer

Beste mensen,
Ik heb inderdaad een rare vraag.
Maar leg het uit hoor.

Wie weet een manier om een eindversterker rechtstreeks te storen? :-D

Ik heb een aardige buurman die graag de radio knoerhard aanzet in de tuin.
Anderen kunnen dan wel in huis gaan...:ng
Overleg heeft geen zin, de beste kerel trekt zich het aan, maar heeft de zaak een volgende keer weer keihard.|-(

Wat zou het fijn zijn als ik op die momenten de versterker rechtstreeks zou kunnen storen door bv een vette bromtoon oid.:lol

Jammer genoeg heeft hij altijd een cd-tje op.:fir
Een radio storen is niet zo'n punt, maar de versterker storen is moeilijker.
In mijn zendverleden is me dit een keer perongeluk overkomen.
Weet niet meer hoe me dit gelukt is....
Maar ik heb de zender destijds terstond gesloopt, want storen was toen uiteraard niet de bedoeling...
Hartelijke groet,
Auke

Wie weet heeft iemand een tip of heeft goede elektronische ideeen....
De spullen van hem moeten niet stuk gaan.:th
Als hij het zachter zet, zal de storing weer weg zijn :-P

Een versterker verstoren op afstand zal niet meevallen.
Iets dergelijks had ik ook eens met mijn buren.
Hun surround setje heeft iets van 600 verkoop watts.
Omdat ik in de geluidssector zit, heb ik een tikkie zwaardere versterkers, enkele tientallen kilowatts, maar dan RMS, muziekvermogen nog wel ietsje meer.
Er is bij hem het een of ander met luid geraas van de muur gedonderd. Ik heb hem nooit meer gehoord..............
Feitelijk mag dat natuurlijk niet, maar via de officiële weg blijft het jouw probleem. Geen enkele instantie voelt zich verantwoordelijk.

Soundman2

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door snameroc @, Etten Leur, 30-07-2012, 21:45 (4315 dagen geleden) @ soundman2

Had ik niet achter je gezocht soundman:-P

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door Ed van der Weele † @, Zeist, 31-07-2012, 02:51 (4315 dagen geleden) @ soundman2

Er is bij hem het een of ander met luid geraas van de muur gedonderd. Ik heb hem nooit meer gehoord..............

Het 'oog om oog, tand om tand' beginsel lijkt me niet iets om een overleg tussen weldenkende mensen op gang te brengen. En dat overleg lijkt me de eerste start.
Pas als na herhaalde pogingen er geen verbetering optreedt zou je straffere maatregelen kunnen overwegen, maar om daarbij je eigen normen EN de wet te gaan overtreden gaat mij een stap te ver.

Feitelijk mag dat natuurlijk niet, maar via de officiële weg blijft het jouw probleem. Geen enkele instantie voelt zich verantwoordelijk.

Uit het verhaal van de TS blijkt helemaal niet dat hij andere pogingen heeft gedaan om zijn buurman tot inkeer te laten komen. Het lijkt mij dat hij eerst de stappen moet ondernemen die in het bericht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken worden genoemd dat ik eerder aanhaalde.
Het "eigen rechter spelen" leidt over het algemeen tot meer onderling ongenoegen dan dat het oplost. En op een eeuwig kwaaie buurman zit ook niemand te wachten.

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door soundman2 @, Wouw, 31-07-2012, 10:26 (4315 dagen geleden) @ Ed van der Weele †
Gewijzigd door soundman2, 31-07-2012, 10:31

Ik wilde geen polemiek opzetten, maar bij deze mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp.
Je had het over weldenkende mensen. Dat zijn mijn buren ook, maar bovendien ASOCIAAL.
Ik heb alles geprobeerd om de burenruzie te sussen, ondermeer met behulp van de wijkagent. Die softie liet zich helemaal inpakken. Op zeker moment hebben de buren zelfs aangifte gedaan van vernielingen en diefstal in hun tuin. Dat zou door mij gedaan zijn. Ik ben daarvoor opgepakt als een crimineel, heb een dag vastgezeten en justitie liet het zelfs tot een rechtszaak komen, zonder dat ze enig onderzoek gedaan hadden, laat staan dat er enig bewijs was. Sterker nog de kans was heel groot dat carnaval vierende lieden hadden huisgehouden in de tuin.
De rechter sprak mij onmiddelijk vrij van alle ten laste gelegde feiten en vroeg wat het OM kwam doen.
Dit heeft zo'n grote impact, dat ik er nog steeds last van heb. Alle hulp die ik vroeg heeft gefaald.
Dagelijks heb ik nog geluidsoverlast van roldeuren, gesmijt met binnendeuren, olifanten op de trap, tijdelijk een halfpipe voor de deur, verboden wapen bezit en nog veel meer fraai's. Zelfs verboden wapenbezit, deed de wijkagent af met een waarschuwing.
Nu kom jij met het begrip weldenkende mensen. Jazeker, ze weten exact waar de grenzen liggen en tot zover gaan ze dan ook. Burengerucht? Dat is van 22.00 'savonds tot 6.00 'smorgens. Het maakt voor hen niet uit. Als er op zondagmorgen wat gehamerd, geboord in beton of gesjouwd moet worden.. , "ik mag toch wel een gaatje boren" .

Ik houdt er maar over op. De geluidsapparatuur van de buren is al weer een paar jaar stil.


Soundman2

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door Auke Kieffer @, Farmsum, 31-07-2012, 11:17 (4315 dagen geleden) @ soundman2

Hi Soundman2,

Ik vind zeer zeker niet dat jij een polemiek veroorzaakt hoor!
Ik begrijp als geen ander wat jij bedoelt.

Dit is ook mijn laatste bericht.
Als mensen toch graag willen reageren, dan graag via mail.

Hartelijke groet,
Auke

Vreemde vraag over de huidige eindversterkers

door ruudtx @, Utrecht, 31-07-2012, 15:07 (4315 dagen geleden) @ Auke Kieffer

Een tuinslang kopen en een lokale regenbui veroorzaken?

Ik sluit deze discussie

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 31-07-2012, 20:05 (4314 dagen geleden) @ Auke Kieffer

Dit heeft nu niets meer met electronica te maken en ik sluit deze draad.

Paul
Forumbeheer

powered by my little forum