Datasheets Sony (Gezocht)

door Lonny, 05-08-2012, 14:56 (4309 dagen geleden)

Beste vrienden

Ik zoek al ruime tijd naar datasheets voor de volgende Sony IC's:
- CXD9509AQ
- CXD2097AQ

Wie mij hierbij kan helpen krijgt een doos (+-200) gebruikte mosterdcondensatoren (exclusief verzending).

[image]

Met vriendelijk groet
Marc Chaerle

Datasheets Sony

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-08-2012, 21:21 (4309 dagen geleden) @ Lonny

Marc,

Sony heeft volgens mij de datasheets niet vrij gegeven.

zie de bv lijst CXD-'s hier
http://www.seekic.com/pdf/index.html?keyword=CXD&page=5

Datasheets Sony

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-08-2012, 22:36 (4309 dagen geleden) @ Maurice

http://www.scribd.com/doc/65085779/43/CIRCUIT-BOARDS-LOCATION

pagina 105 en 5 sheets verder
IC3408 = cxd9509
IC3303 = 2097

zie ook P164

Met dergelijke service manual moet je er toch ook uit kunnen komen.

hier probleem analyse waarbij aangegeven de mogelijke fouten
http://www.d43d.ru/42.htm
Google vertaal kom je een heel eind.

Als je aangeeft welke TV het is kan ik kijken of ik wat vind aan service manuals verder.

Datasheets Sony

door Lonny, 06-08-2012, 09:05 (4308 dagen geleden) @ Maurice

Beste Maurice,
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik bezit een Sony KV-34XBR910,een US NTSC 60Hz toestel dat ik wens te gebruiken op 50Hz.
Van de deflection processor, een CXA2170,kon ik de doc.vinden .
Niet echt leesbaar daar het een Japanse versie is ,maar het overzicht van de IIC registers is wel duidelijk.
Met een Diolan kaartje ( USB => IIC ) kan ik de registers veranderen, dus ook de 60Hz naar 50Hz.
De CXD9509 en CXD 2097 maken deel uit van een DRC circuit,een typische Sony line doubling die ook werkt op IIC.
Om gebruik te kunnen maken van dit DRC gedeelte op 50Hz moet ik dus ook de registers kunnen aanspreken.
In principe moet ik enkel een overzicht hebben van de IIC registers van de twee IC´s…….maar waar kan ik die vinden ?
Met de Diolan in trace mode op het hardware adres van de DRC krijg je te veel registers om mee te experimenteren.
Ik ben dus wanhopig op zoek naar iemand met een relatie bij Sony die me wil helpen….
Zijn er andere voorstellen dan sta ik daar zeker voor open.

Met vriendelijk groeten,

Marc Chaerle

Datasheets Sony

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 06-08-2012, 10:29 (4308 dagen geleden) @ Lonny
Gewijzigd door Maarten Bakker, 06-08-2012, 11:06

Beste Marc,

Dit zijn typisch dingen die je bij Sony soms in de testmode (TT) met codes kunt veranderen. Ik neem aan (maar vraag het voor de zekerheid toch maar even) dat je die mogelijkheid al onderzocht hebt (uitpluizen van 1 of meer servicemanuals).

Het nadeel van de aanpak om dit middels een I2C kaartje te doen, is ten eerste dat je dan 2 hosts op een bus hebt en ten tweede dat je de wijziging niet kunt opslaan. Vandaar dat ik dus als eerste een aanpak via de instellingen van het toestel zelf zou proberen.

Een andere oplossing zou zijn om een externe scanrateconverter te gebruiken, dit wordt voor (andere) museumstukken vaak met succes toegepast. Vooral in Frankrijk en Engeland zijn die oplossingen om begrijpelijke redenen populair, maar in dit geval zou je er ook mee geholpen kunnen zijn. Een populair model is te vinden op http://www.tech-retro.com/Aurora_Design/Home.html maar dat loont alleen als je verzamelaar bent; voor dagelijks gebruik op 1 toestel lijkt het me wat prijzig.

Nog even gezocht en al iets gevonden: Bij de Amerikanen werkt de test-mode iets anders, maar je kan wel ongeveer alle parameters wijzigen die je maar kunt bedenken. Zoek op DA-4 chassis en er staan wel manuals van diverse modellen online. Ik ga ervan uit dat dit het correcte chassistype is, het zal in elk geval niet veel schelen.

Datasheets Sony _edit

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 06-08-2012, 16:21 (4308 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Maurice, 06-08-2012, 16:59

Jeb,

Ik zou het ook proberen via instellingen, en zien of er een verborgen menu is om de TV om te stellen.

De gedachten dat niet voor iedere markt meer een speciaal toestel moet worden ontworpen en via instellingen de zaak per land kan worden omgezet.

Makkelijkste is inderdaad een ingang bij Sony.

Heb je reeds geprobeerd Sony te raadplegen?

Kijk ook eens in deze thread rond,
http://www.avsforum.com/t/364406/sony-kv34xbr910-in-the-u-k

geheel boven aan en geheel onder aan interessante info

Tevens via mail kun je de servicemanual & User van mij ontvangen

Sony KV-34XBR910 veel info en downloads

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 06-08-2012, 17:16 (4308 dagen geleden) @ Lonny

Datasheets Sony

door Lonny, 08-08-2012, 15:01 (4306 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Beste Maarten,

Hartelijk dank voor de inputs, maar ik wil het beest terug aan de praat krijgen voor PAL. Op NTSC is de weergave zo ongelooflijk netjes dat ik gewoon wil weten hoe die Sony DRC werkt.

Bij deze ook enige reactie op je voorstellen, maar sta altijd open voor alle voorstellen hoor ..... zo ook alle info over die hardware


Dit zijn typisch dingen die je bij Sony soms in de testmode (TT) met codes kunt veranderen. Ik neem aan (maar vraag het voor de zekerheid toch maar even) dat je die mogelijkheid al onderzocht hebt (uitpluizen van 1 of meer servicemanuals).

Er zijn natuurlijk de service pages die instellingen toelaten, maar initialisatie routines die scan gebonden zijn komen daar niet in voor en dat is ,denk ik , ook normaal.... een NTSC 60Hz toestel moet niet voorzien zijn om te veranderen naar Pal 50Hz
En bij een triple of quad kan de scan rate functie zijn van het gedetecteerde kleursysteem .... dus terug geen instelling nodig

Het nadeel van de aanpak om dit middels een I2C kaartje te doen, is ten eerste dat je dan 2 hosts op een bus hebt en ten tweede dat je de wijziging niet kunt opslaan. Vandaar dat ik dus als eerste een aanpak via de instellingen van het toestel zelf zou proberen.

In IIC trace mode maakte ik bij power on een copy van de data op de hardware adressen die voor mij belangrijk waren ( decoder-combfilter-tuner op IF van 45.75MHZ...kan ik toch niet gebruiken )
Zo weet ik dat ik bij het opnieuw initialiseren uit mijn PC als single master de volgorde van de geselecteerde registers respecteer, dus veilig en geen conflicten.

Een andere oplossing zou zijn om een externe scanrateconverter te gebruiken, dit wordt voor (andere) museumstukken vaak met succes toegepast. Vooral in Frankrijk en Engeland zijn die oplossingen om begrijpelijke redenen populair, maar in dit geval zou je er ook mee geholpen kunnen zijn. Een populair model is te vinden op http://www.tech-retro.com/Aurora_Design/Home.html maar dat loont alleen als je verzamelaar bent; voor dagelijks gebruik op 1 toestel lijkt het me wat prijzig.

Een externe scanconverter kan natuurlijk, maar dat is een beetje hetzelfde als een buizenradio met een transistor ontvanger in ...om toch maar geluid uit te krijgen.
Is als hobby natuurlijk niet leuk genoeg


Nog even gezocht en al iets gevonden: Bij de Amerikanen werkt de test-mode iets anders, maar je kan wel ongeveer alle parameters wijzigen die je maar kunt bedenken.

Zoek op DA-4 chassis en er staan wel manuals van diverse modellen online. Ik ga ervan uit dat dit het correcte chassistype is, het zal in elk geval niet veel schelen.

Met vriendelijk groeten,

Marc Chaerle

powered by my little forum