ervaring. (Toestel of techniek)

door johan @, Waalwijk, 16-08-2012, 07:24 (4279 dagen geleden)
Gewijzigd door johan, 16-08-2012, 07:25

Hallo hobby mannen.
Ik heb een vraag wie van u heeft ervaring met een omvormer van video/dvd naar vga signaal.:-|
GR-Johan....

ervaring.

door soundman2 @, Wouw, 16-08-2012, 08:19 (4279 dagen geleden) @ johan
Gewijzigd door soundman2, 16-08-2012, 08:51

Hallo hobby mannen.
Ik heb een vraag wie van u heeft ervaring met een omvormer van video/dvd naar vga signaal.:-|
GR-Johan....

Je zegt niet wat de bedoeling is. Wil j zelf iets bouwen, wil je iets weten over de kwaliteit van een gekochte omzetter?
Ik wil je de hobby niet ontnemen, maar voor de huidige prijzen van die kastjes, kun je de onderdelen los niet kopen.

Soundman2

Kennelijk kun je niet snel weer reageren, zeg maar chatten, dus zet ik hier het verhaal verder.
Je kunt op vele manieren naar VGA gaan. De bron is er in vele variëteiten.
Gewoon video, of wel CVBS, de weergave is matig
Scart: is al een stuk beter omdat er direct RGB aangeboden wordt, zonder omzetting, maar het is nog steeds analoog
Dan zijn er digitale varianten zoals HDMI, dat goede beelden oplevert. Daarna is het een kwestie van Googlen, bijv. video2VGA, hdmi2VGA etc. Ik denk dat je tussen 50 en 150 euro wel een geschikte oplossing vindt.

Soundman2

ervaring.

door johan @, Waalwijk, 16-08-2012, 08:22 (4279 dagen geleden) @ soundman2

Het is de bedoeling ik heb een LCD monitor staan die wil ik gaan gebruiken om video/dvd of een kabel tuner er op aan te sluiten.:-)

ervaring.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-08-2012, 09:21 (4279 dagen geleden) @ johan

Voor een 30 a 40 euro zijn er kastjes op ebay. Zelfs met menu en instelbare resolutie.

ervaring.

door ruudtx @, Utrecht, 16-08-2012, 14:09 (4279 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Voor een beetje kwaliteit heb je een HD kabel ontvanger nodig met HDMI uitgang.
De simpele Samsung digitale kabelontvangers zowel voor kabel en digitenne heben geen digitale uitgang, dus moet je de scart RGB gebruiken.
Onzinnig natuurlijk, want de ontvanger maakt van digitaal analoog, en in de flatscreen of monitor wortd het weer digitaal gemaakt, met als gevolg zeer matige beeldkwaliteit.
Ach ja, er zijn mensen die gewoon analoog kijken met een hele grote flatscreen......

ervaring.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-08-2012, 14:22 (4278 dagen geleden) @ johan

Johan,

Met "gewone" beeldbuis tv's heb ik er wat magere ervaringen mee ivm de resolutie.
T's wel te zien maar verder....magertjes.

Ik heb het op passagierschepen wel gebruikt om de vaarkaart op cai-systeem te zetten. 't gaat en daarmee alles gezegd.

Huidige tv's TFT/LCD/LED kunnen daar veel beter me omgaan en zit zoals bij mij gewoon een vga ingang op.

powered by my little forum