Wat zijn dit? (Toestel of techniek)

door Piet42, 16-11-2012, 14:17 (4195 dagen geleden)
Gewijzigd door Piet42, 16-11-2012, 14:20

Hierbij een foto van een printplaatje met daarop een zwarte en een blauwe led en fototransistor. Ik denk dat de zwarte een (infrarood?) LED is en het doorzichtige blauwe een fotodiode. Het geheel zit in een zwart blokje, te zien links op de foto, dat blokje schuift over de blauwe en zwarte led/diode en is een lichtsluis uit een getand positioneer blad van een autobanden balanceer apparaat. Zo je ziet is er een aangelopen en heeft beide LED en diode er af gerukt. Is er iemand die een idee heeft welke types dit kunnen zijn?


[image]

Wat zijn dit?

door soundman2 @, Wouw, 16-11-2012, 14:43 (4195 dagen geleden) @ Piet42
Gewijzigd door soundman2, 16-11-2012, 15:02

Hierbij een foto van een printplaatje met daarop een zwarte en een blauwe led en fototransistor. Ik denk dat de zwarte een (infrarood?) LED is en het doorzichtige blauwe een fotodiode. Het geheel zit in een zwart blokje, te zien links op de foto, dat blokje schuift over de blauwe en zwarte led/diode en is een lichtsluis uit een getand positioneer blad van een autobanden balanceer apparaat. Zo je ziet is er een aangelopen en heeft beide LED en diode er af gerukt. Is er iemand die een idee heeft welke types dit kunnen zijn?


[image]

lichtsluisjes.
Het losse onderdeel is een kompleet setje, die op de print zijn samengesteld uit een losse zenddiode en ontvanger.
De lichtsluisjes zijn gewoon te koop zoals het linkse exemplaar.
Merk vermoedelijk telefunken.

Sloop eens een computermuis, met een beetje geluk zitten er twee of zelfs drie in (geen optische muis, maar met een kogel)
Meestal is het niet kritisch omdat het een aan/uitfunctie betreft.

Kijk eens bij RSonline bij de optoelectronics--->photointerrupters
Een bestelnr bv 700-3996


Soundman2

Wat zijn dit?

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 16-11-2012, 15:03 (4195 dagen geleden) @ Piet42

Piet, zoek zelf eens op internet naar de datasheet van de TCST1000, daar kom je wel verder mee. Groet, Ben

Wat zijn dit?

door Piet42, 16-11-2012, 15:17 (4195 dagen geleden) @ Ben

Hallo Ben, Hartelijk dank.... stom natuurlijk dat had ik zelf kunnen bedenken:-( . Ik ging ervanuit dat het een samengesteld geheel was. Nu nog leverancier zien te vinden.Zag er zo even snel nog geen.
Ik zoek verder.

Wat zijn dit?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-11-2012, 15:20 (4195 dagen geleden) @ Piet42

TCST1000 staat erop, dat zou goed het typenummer kunnen zijn.

Wat zijn dit?

door Piet42, 16-11-2012, 15:40 (4195 dagen geleden) @ Piet42

Met hartelijke dank.

Inderdaad is TCST1000 een type aanduiding van een optocopler. Als ik de TCST1000 op internet invoer en wat zoek kan de Fa. Distrelec, het vroegere Display, ze wellicht leveren. Dus mailtje is gestuurd. Wordt vervolgd.

powered by my little forum