Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren' (Gezocht)

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 06-12-2012, 08:10 (4167 dagen geleden)

Voor mijn KT3 toestel ben ik opzoek naar het merkplaatje met het 3 kleuren beeldmerk, die ene die boven de speaker in de uitsparing geklikt kan worden. Wie mij hier aan kan helpen doet me een groot plezier. :-)

Tevens ben ik opzoek naar meer KT3 'zooi', mocht je wat hebben, schroom niet te reageren. :-)

Bedankt,

Vincent

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 06-12-2012, 16:44 (4166 dagen geleden) @ v1ncent

Hallo Vincent:

Heb je er een afbeelding van? Ik heb wel wat spullen liggen, maar weet niets van een KT3?

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 06-12-2012, 19:33 (4166 dagen geleden) @ v1ncent

KT3's zijn er in diverse stylingen geweest, er zijn minstens 2 verschillende RGB-ornamenten gebruikt.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 07-12-2012, 00:39 (4166 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hoi Maarten, dit wist ik niet. Ben zelf alleen bekend met de kleinbeeld KT3. Kan ook maarzo een Aristona of Erres(?) zijn geweest. Typestickers ontbreken binnenin en op de buitenkant, doch is dit toestel een Philips voor zover ik mij kan herinneren welke ik graag in originele staat terugbreng. :)

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-12-2012, 02:53 (4166 dagen geleden) @ v1ncent

Hoi Vincent,

De KT3 is altijd kleinbeeld. Probleem is dat ze gemaakt zijn van ongeveer 1978 tot ongeveer 1983. De styling is in die jaren minstens 1 keer drastisch veranderd.

Als de typesticker eraf is, dan kan je er nog een op het chassis vinden en een op de buis.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 07-12-2012, 14:21 (4165 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het is een aristona 42kt3152/03r. Meende altijd dat het een Philips was, ook al is ie 'van binnen' gewoon een Philips.

Is deze nog om te katten naar een Philips toestel? Staat toch leuker, vind ik. :-)

Tevens is het beeld wat blauwig, het nieuwsbericht over de sneeuwval iig wel, plus dat gele kleuren zeer groen zijn. Is dit eenvoudig bij te regelen?

Bedankt

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Huub, 09-12-2012, 09:28 (4164 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Huub, 09-12-2012, 09:30

Het is een aristona 42kt3152/03r. Meende altijd dat het een Philips was, ook al is ie 'van binnen' gewoon een Philips.

Is deze nog om te katten naar een Philips toestel? Staat toch leuker, vind ik. :-)

Tevens is het beeld wat blauwig, het nieuwsbericht over de sneeuwval iig wel, plus dat gele kleuren zeer groen zijn. Is dit eenvoudig bij te regelen?

Bedankt


Beste V1ncent ,

je vraagt , ik citeer "om te katten"" .
Nu probeer ik dat , maar ook liever niet :-D .*)

Gevraagd is al om een afbeelding
Genoemd is al dat er minstens 2 ornament uitvoeringen zijn .
JIJ hebt dat toestel voor je neus staan .
Verwacht je nu dat iemand gaat zoeken op het wel vermeldde uitgebreide Aristona nummer ?
Nu dan was er 1 zo gek :-P maar die vind geen afbeelding.

Zoek nu eens uit welk toestel je hebt en plaats een afbeelding .
Dit kan je helpen , http://www.radiomuseum.org/ vul KT3 in .

Denk je , wat reageert iemand die toch niet weet wat mijn KT3 is ?
Gelijk heb u , en dan houdt het voor mij ook op :-( .

Maaaaaaaaar , zoek eens uit welke toestellen hetzelfde ornament hebben
en is dat nu Philips specifiek of Aristona specifiek ,
geef desnoods ;-) een afmeting van het vakje waarin dat ornament valt etc etc .

---------

Kleuren fout , of niet zo mooi , of dat simpel is ? kom je op :
Afregelen , oftewel het opvoeden ?? ;-) van een TV zodat die goed functioneert ...
Bekijk dan eens een manual , en die procedure, als niet te vinden is
zoek je een ander model , gokje , zou KT1 (lijkt weer op K9) of K12 hetzelfde zijn etc
dan kan je zelf de vraag beantwoorden of dat simpel is .(voor jou )

Zijn dus best wel mensen die willen jou wel dat gevraagde grote plezier doen (zie ook antwoord Leo) ,
maar zo kom je geen ornament uh , steek verder ;-) .

m vr gr Huub
PS *)vat het dus zo ook niet op :-D

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 09-12-2012, 10:15 (4164 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Maurice, 09-12-2012, 10:19

42KT3152 KT3 1980
Zeker tot 1982 gemaakt daar prijslijst 1982 aangeeft 42cm kost 1475 icl AB.

Blauw/groen,geel -> zet eens een testbeeld er op.
Kijken of de convergentie nog klopt.

Kleuren verwisseld en dergelijke kan IC223-U430 zijn of U430 zelf-> Rood groen soms verwisseld of kleuren liggen door elkaar -> geen kleursync.

Draai toestel op Zwart/wit dan wel goed?
ALs dan kleuren ook niet kloppen kan het convergentie zijn of schakelaars op beeldbuis print even nazien op goed kontakt.

Trek print U440 RGB en U430-chroma er uit, kontakten schoon maken.
Elco's nazien.

U440 is 3x zelfde trap dus meet gelijkspanning op de torren en kijk of alles identiek is.
TS276 -B
TS260 - G
TS244 - R

Maar gezegd, eerst contacten schoonmaken.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-12-2012, 15:17 (4163 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-12-2012, 15:21

Nou moet ik helaas zeggen dat ik niet uit mijn hoofd weet welke styling dit is. Het is in elk geval niet een van de vroege modellen, maar bij Aristona liep het uiterlijk soms wat achter op Philips of verschilde het op andere manieren.

Omkatten is alleen om die laatste reden eigenlijk al zonde, denk ik.. Maar ik denk toch ook dat een foto wat meer zal zeggen.

Wat de kleur betreft: als bijstellen niet lukt, heb je best een kans dat de buis moe is. Zal wel een Engelse buis zijn, en die deden dat in die jaren soms wel. Kan zijn dat je hem een tijd lang op hoog contrast moet laten spelen, een andere geaccepteerde oplossing is om de gloeidraad een paar minuten op 8V te bedrijven (liefst met een emissiemeter eraan om te zien of er een slechte kathode tussenzit en of die bijtrekt).

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 10-12-2012, 00:08 (4163 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,
zoek even op de ...50
staat bij Marcel op zijn site.

Maar plaatje is te klein om er echt wat van te maken.

Zoals vaker gezegd,
men denk maar dat we alles uit het hoofd weten.

Of zelf net gaan afstruinen omdat meneer daar geen zin/tijd in heeft.

Wel vragen
maar moeite doen...
ieder heeft toch wel wat digitaals om een foto'tje te maken,.
Ga folders zoeken rond 1980-84 en kijk of daar wat in staat.

Ben zelf nog zo dwaas geweest om de stapel manuals af te stapelen voor de KT3
manuals.
Zitten alleen Flipsen in.

Volgende keer stuur ik gewoon een rekening voor zoek uren:-D

enfin hij
zoekt maar uit

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Huub, 11-12-2012, 05:52 (4162 dagen geleden) @ Maurice

enfin hij
zoekt maar uit

Volgens mij gebeurt dat nu nog juist NIET :-D
maar wat niet is kan nog komen, suggesties genoeg hier :) gr Huub

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 11-12-2012, 15:31 (4161 dagen geleden) @ Huub

Ook ik heb het druk door de weeks, nu even tijd gehad wat te doen met enkele suggesties. :-)

Na een uur opwarmen lijken de kleuren recht te trekken -groen en blauw zijn niet meer extreem aanwezig. Wel lijkt het contrast nog wat weinigjes te zijn, zal dit zodadelijk eens afregelen.

Foto en dergelijke zal ik vanavond eens plaatsen, iig ontzettend bedankt alvast voor de gegeven antwoorden, dat waardeer ik zeer. :)

Vincent

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 11-12-2012, 20:13 (4161 dagen geleden) @ v1ncent

Jouw symptomen wijzen inderdaad op een vermoeide buis. Gewoon eens een dagje laten spelen en kijken of het bijtrekt. Zoniet even met een wat hogere gloeispanning warmstoken zoals ik al ergens meldde.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-12-2012, 00:30 (4161 dagen geleden) @ Maarten Bakker

En die hogere gloeispanning zou nog wel eens heel simpel kunnen zijn. Herinner me nu een truukje dat wel vaker werd toegepast: er zit een spoeltje in serie met de gloeidraad, dat kan je simpelweg tijdelijk overbruggen of eventueel zelfs permanent.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 12-12-2012, 13:11 (4160 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Kijk aan, bedankt voor het meedenken en de hulp. Laat de set eerst eens een weekje ofzo een aantal uur per dag spelen, het trekt steeds sneller weg.

Nu alleen nog het merkplaatje, persoonlijk vind ik een Philips plaatje het leukst, echter het is een Aristona. Had iemand in deze topic deze plaatjes nog? En wat is het handigst, dat ik de afmetingen even opmeet en hier plaats, of? :-)

Vincent

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-12-2012, 22:17 (4159 dagen geleden) @ v1ncent

Even met de cijfertjes husselen maakt van 42kt3152/03r iets als 16CT3215, en dat is een identiek model met Philipsmerk.

Omkatten naar Philips, Pye, etc. zou ik hem alsnog niet, maar we weten nu van welk model (of een 16CT3015) het RGB-merkje kan komen.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 13-12-2012, 23:40 (4159 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Lijkt deze er op?
Aristona kan betreft kast toch meer net wat hoekiger van vorm zijn.

[image]

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 14-12-2012, 14:35 (4158 dagen geleden) @ Maurice

Ja, dat is 'm op de witte kleur na (is antraciet).

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Huub, 18-12-2012, 08:32 (4155 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Huub, 18-12-2012, 08:37

Hoi V1ncent ,

o.a. tijd-gebrek is een bekende .
Een afmeting is voor schiften wel handiger , ik heb er géén voor je (99%),
gezien de kleur van het ornament (philips )en tijdvak .
Of een vroegere moet ook passen .

Mooi dat je zo enthousiast bent over deze TV'tjes ,
een afregelprocedure onder begeleiding zou nuttig zijn , dan OK als je hem eerst tijd laat spelen ,
ik weet niet het effekt op de levensduur buis bij overbrugging (beide) spoeltjes,
misschien is het toch paard-achtig ? (middel)

succes , m vr gr Huub

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-12-2012, 10:41 (4155 dagen geleden) @ Huub

Hoi Huub,

Ja klopt als een bus (paardentrailer eigenlijk), de buis slijt wel sneller als je ze overbrugd laat. Vandaar ook de tip om het eerst langs de natuurlijke weg en anders met de spoeltjes tijdelijk overbrugd te proberen.

Deze fout (en bijbehorende oplossing) kwam je de afgelopen jaren nog vooral bij deze Engelse kleinbeeldbuizen tegen, en bij Philips W67EWx-buizen in B&O TV's.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 18-12-2012, 21:12 (4154 dagen geleden) @ Huub

S603 en S604 overbrugd. Geen licht meer in de pijp, buis licht ook niet op.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Huub, 18-12-2012, 23:37 (4154 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Huub, 18-12-2012, 23:38

S603 en S604 overbrugd. Geen licht meer in de pijp, buis licht ook niet op.

Hoi V1ncent ,

naar oorspronkelijke toestand terug , wellicht was dit een brug te ver ,;-)
in die zin dat je de aanwijzing van Maarten verkeerd toepaste ,
dat de pijp nu stuk is vind ik (nog ) niet aannemelijk *)
(als opsteker bedoeld voor de schrik misschien).

m vr gr Huub
PS *)
Maarten's advies zal goed en ook praktisch OK bedoeld zijn en (waarschijnlijk :-D )niet om de pijp aan hem te geven.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-12-2012, 00:28 (4154 dagen geleden) @ Huub

Ik neem toch aan dat er zelfs geen korte flits te zien is geweest? Dan zou er bij het overbruggen iets op de printplaat onderbroken of kortgesloten geraakt zijn, lijkt me.

Als de gloeidraad onderbroken geraakt is door dit overbruggen, regel ik een andere buis.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-12-2012, 00:34 (4154 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Heeft ze beide kort gesloten ipv overbrugt.

Draadje los geschoten ergens.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 19-12-2012, 17:39 (4153 dagen geleden) @ Maurice

Heb ook niet gezegd dat de buis kaputt is. Heb van een andere KT3 een buisvoet geplaatst, weer terug bij af dus. Heb de set nu al een paar uur aanstaan met vol contrast, eens kijken of dit vooruitgang geeft.

Vincent

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-12-2012, 00:27 (4153 dagen geleden) @ v1ncent

Goed nieuws dus, kon het me al niet voorstellen. Maar wat is er nu bij dat overbruggen misgegaan?

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 21-12-2012, 17:58 (4151 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Geen idee, heb de spoelen verwijderd en 2 draden er voor in de plaats gezet. Desalniettemin, ik laat eerst even de hoog contrast truc afwachten.

Zal vanavond eens de uitsparing opmeten, is dat ook behandeld :-)

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 14-12-2012, 19:16 (4158 dagen geleden) @ Maarten Bakker

S603 en S604 volgens de servicemanual zijn dit neem ik aan? Ik zie het nog even aan, het lijkt steeds sneller weg te trekken.

[image]

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-12-2012, 20:28 (4158 dagen geleden) @ v1ncent

Dat zouden ze moeten zijn. Je kan - als het probleem zichzelf toch niet helemaal wil oplossen - eens kijken of het wegblijft na een tijdje spelen met beide spoeltjes overbrugd en daarna de overbruggingen weer verwijderen. Als het probleem blijft kan je de spoeltjes (eerst eentje) eventueel permanent overbruggen.

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 14-12-2012, 20:41 (4158 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dank je voor je bericht Maarten. Dat zou mij moeten lukken. :-D

Nu alleen nog het plaatje, alhoewel extra dingen, informatie, alles, etcetera altijd welkom is, vind het nog steeds een interessant en mooi opgebouwd chassis

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 11-12-2012, 15:34 (4161 dagen geleden) @ Maurice

Het betreft een Aristona met 42cm scherm met exact dit bedieningspaneel http://www.radiomuseum.org/r/philips_philetta_color_8026_kt3.html

Dan is dat in ieder geval al duidelijk, nu eens koken en daarna zal ik zelf een foto schieten

Vincent

Philips KT3 'merkplaatje met de 3 kleuren'

door ruudtx @, Utrecht, 09-12-2012, 20:10 (4163 dagen geleden) @ v1ncent

Het lijkt er eerder op dat rood geheel ontbreekt.
Zet eens op een zwart wit beeld (of kleur helemaal terugdraaien) dan moet het echt Z/W zijn en niet gekleurd.

powered by my little forum