SERVICE documentatie Philips PE1527 (Gezocht)

door Piet42, 10-12-2012, 08:36 (4163 dagen geleden)

Ik zoek al een poosje de SERVICE documentatie van de Philips PE1527.

Dit is een voeding van 0 - 150 volt en 0 - 3 amp.

Tot nu toe geen enkele reactie. En ""ergens"" zou dat toch wel moeten zijn....denk ik???

De gebruikssaanwijzing met principeschema heb ik al wel van de schematheek.

Echter dat is niet voldoende om de klacht te vinden. De stroom begrenzing werkt niet goed. De printen zijn niet voorzien van een indicatie welk onderdeel waar zit.

Heeft iemand enig idee of ik ergens nog bij Philips of waar dan ook wat zou kunnen navragen?

Of andere suggesties?

Reageer op dit bericht

SERVICE documentatie Philips PE1527

door soundman2 @, Wouw, 10-12-2012, 09:57 (4162 dagen geleden) @ Piet42

Ik zoek al een poosje de SERVICE documentatie van de Philips PE1527.

Dit is een voeding van 0 - 150 volt en 0 - 3 amp.

Tot nu toe geen enkele reactie. En ""ergens"" zou dat toch wel moeten zijn....denk ik???

De gebruikssaanwijzing met principeschema heb ik al wel van de schematheek.

Echter dat is niet voldoende om de klacht te vinden. De stroom begrenzing werkt niet goed. De printen zijn niet voorzien van een indicatie welk onderdeel waar zit.

Heeft iemand enig idee of ik ergens nog bij Philips of waar dan ook wat zou kunnen navragen?

Of andere suggesties?


Reageer op dit bericht

Wat mankeert aan de stroombegrenzing?
Ik heb me ook eens vergist in de werking van een Philips voeding, 20 volt 0,8amp.
Die wilde ik op zeker moment gebruiken als stroombron. Evenwel werkte dat niet, De voeding had een zgn fold-back begrenzing. Dat houdt in dat de voeding bij "overbelasting" niet als stroombron werkt, maar gewoon afschakelt tot een kleine stroom. Dat is hier wellicht ook aan de hand. Het is maar een suggestie, want ik weet helemaal niet wat je klacht over de voeding is.

Soundman2

SERVICE documentatie Philips PE1527

door Jac Janssen @, Eindhoven, 10-12-2012, 10:08 (4162 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Jac Janssen, 10-12-2012, 10:10

Dat lijkt bij deze voeding niet het geval Henk:

[image]

Een wat duidelijkere omschrijving van de klachten helpt inderdaad!
(Het zou ook nog kunnen dat er geen service manual van bestaat.)

EDIT:
Navragen bij het Philips Archief brengt misschien meer duidelijkheid of er een service manual van is. Daar heb ik in het verleden behoorlijk wat kopieen van docs kunnen kopen.
Adres staat in de NVHR tijdschriften.

Jac

SERVICE documentatie Philips PE1527

door Piet42, 10-12-2012, 10:24 (4162 dagen geleden) @ Jac Janssen

heren alvast bedankt voor de reactie. Ok, duidelijker omschrijving.

De stroombegrenzing zou volgens mij, en de gebruiksaanwijzing:-) al moeten werken vanaf ca 5ma. Althans dat maak ik eruit op. Echter dat doet hij dus niet. Alleen bij grotere belasting komt de begrenzing in werking. Ik zal vandaag eens exact meten bij welke stroom de begrenzing in werking treedt.
Wat zou anders het nut zijn van een grove en fijn regeling van de stroom?

SERVICE documentatie Philips PE1527

door Piet42, 12-01-2013, 14:37 (4129 dagen geleden) @ Piet42

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb inmiddels de service en afregel documentatie bij het Philips achief kunnen bestellen en ontvangen.In begeleidende brief staat echter wel dat plaatsing op internet niet is toegestaan.

powered by my little forum