De spaarlamp. (Toestel of techniek)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 10-12-2012, 20:40 (4162 dagen geleden)

Van de week bij iemand langs geweest met KPN alles in 1 problemen, buiten het gepruts in zijn meterkast was er ook een probleem met zijn afstandbediening. Overdag werkte het wel maar in de avond deed dat ding het niet of af en toe, de batterijen waren al vele malen vernieuwd. Nu werken die afstandbedieningen met een ultraviolet signaal en boven het ontvangkastje en de TV stond een schemerlamp met, jawel een spaarlamp. Deze spaarlampen geven buiten het gewone licht ook een hoeveelheid ultraviolet en legt daardoor een UV scherm voor de afstandbediening die dan niet meer goed werkt. Nooit geweten werd er gezegd, maar nu weten jullie het ook. Groet, Ben

De spaarlamp.

door soundman2 @, Wouw, 10-12-2012, 21:23 (4162 dagen geleden) @ Ben

Van de week bij iemand langs geweest met KPN alles in 1 problemen, buiten het gepruts in zijn meterkast was er ook een probleem met zijn afstandbediening. Overdag werkte het wel maar in de avond deed dat ding het niet of af en toe, de batterijen waren al vele malen vernieuwd. Nu werken die afstandbedieningen met een ultraviolet signaal en boven het ontvangkastje en de TV stond een schemerlamp met, jawel een spaarlamp. Deze spaarlampen geven buiten het gewone licht ook een hoeveelheid ultraviolet en legt daardoor een UV scherm voor de afstandbediening die dan niet meer goed werkt. Nooit geweten werd er gezegd, maar nu weten jullie het ook. Groet, Ben

Vrij uniek, een afstandsbediening met UV licht. Ik ken alleen RF, ultrasoon en Infrarood afstandsbedieningen. Evenwel kan een spaarlamp de zaak wel verstoren, als het licht direct op de ontvanger valt. Staat hij op de TV dan is dat toch redelijk lastig.
Wat wel hevig stoort op infra rood is een LCD tv. Sinds dat ik een nieuwe tv bezit, kan ik de IR hoofdtelefoon niet meer gebruiken.


Soundman2

De spaarlamp.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 10-12-2012, 21:44 (4162 dagen geleden) @ soundman2

Ja, je hebt gelijk het moet dus infrarood zijn maar de spaarlamp was in dit geval wel de oorzaak van het niet goed werken van de afstandbediening. Mijn bericht wil alleen aangeven dat de oorzaak van het niet goed werken ook ergens anders vandaan kan komen zoals je zelf al aangeeft. Groet en een prettige avond, Ben

De spaarlamp.

door lee, 11-12-2012, 06:14 (4162 dagen geleden) @ Ben

Ben

Bedankt voor de tip :)

Lee

De spaarlamp.

door francisgrey, 11-12-2012, 11:28 (4161 dagen geleden) @ Ben

Goed om te weten Ben ! bedankt !
MVG
Francis

De spaarlamp.

door hub van lee @, Panningen, 14-12-2012, 15:09 (4158 dagen geleden) @ francisgrey

Dit klopt, is mij ook opgevallen bij mij werkt de afstandsbediening
de eerste vijf minuten niet. Als de lamp op volle serkte is werkt
alles normaal.

Mvrg Hub van Lee.

powered by my little forum