Schema's RMORG (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 31-03-2013, 22:25 (4052 dagen geleden)

Vaak komt de vraag om schema's te downloaden van Radiomuseum.org, omdat de vraagsteller zelf geen lid is.
Met wat hackerskunde, heb ik een opening gevonden in de software van de website. Met een eenvoudig programma kun je zo naar binnen en alle schema's bekijken en afdrukken. Om veiligheidreden, kunnen de bestanden niet worden opgeslagen en verspreiden is dus onmogelijk. Op die manier kan de site dus niet helemaal leeggetrokken worden.
Om spamrobots geen kans te geven kan ik het stukje software niet online zetten, ook al niet omdat niet iedereen het in dank zal afnemen.
Mensen die belangstelling hebben, moeten het hier maar even laten weten. Dan stuur ik het per mail.
Filegrootte ca 39KB.
Ik ben nog bezig met een versie voor Linux, maar dat werkt nog niet goed.

Soundman2

Schema's RMORG

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 31-03-2013, 22:57 (4052 dagen geleden) @ soundman2

Uhh

Die site kijkt hier gewoon mee op dit forum.
Lijkt me niet handig dat openbaar te melden.

Vind ik die eens in je leven bijdrage nu niet het struikelblok.
Velen geven sloten met geld uit en voor toegang tot dit is dan ineens te veel.
Voorkomt ook de vele "makkelijke" vragen die men zelf had kunnen vinden.

Tevens de site is zo gebouwd dat mensen gemotiveerd worden bijdragen te leveren om zo de site te vullen.
Die site is enkel en alleen daarom zo groot geworden door die "druk op de ketel te zetten.
Heden zowat de standaard die site.

Kijk voorbeeld:
....Wie kan er meer info geven betreffende de radio Sbr 258U .
Ik vind weinig info op Google
.....
Tja als niemand de moeite neemt de zaak te beschrijven op een dergelijk platform's , websites,
lijkt inderdaad toestel dan een zeldzaam.
Geen info te vinden etc etc etc

;-)

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 01-04-2013, 07:33 (4052 dagen geleden) @ soundman2

;-)

--
M.v.g
Ben

Schema's RMORG

door henk43 @, Bovensmilde, 01-04-2013, 10:09 (4052 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk43, 01-04-2013, 10:16

Goed geslaagde 1 April mop Soundman. Ik ben er met grote poten ingetuind.
En voor Maurice :Ik kan financieel helaas niet overal lid van zijn,doch begrijp ik volkomen dat men wil voorkomen dat deze schematheek commercieel gebruikt wordt .
Mijn hobby is buizenradio,s van Philips tussen 45 en 55 (jeugdsentiment) en ik kan hiervoor met het mk buizenboek en de site van Paul Brouwer uitstekend uit de voeten.Een kennis van mij vroeg mij om deze heel mooie radio weer aan de praat te maken en daar ik pas in 1988 (door bedrijfssluiting) uit het vak gestapt ben moet dit voor mij nog mogelijk zijn.
Ik ben ook lid van mods.dk en mag daar als (onbetaald) lid 1 keer per dag 1 modificatie inzien en dat stimuleert ook om eens iets in te sturen.

Maar mijn vraag om het schema blijft hoewel ik nu het complete schema nodig ben omdat ik niet zeker ben of de fout niet in de voeding zit.

gr, henk

Schema's RMORG

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 01-04-2013, 12:16 (4052 dagen geleden) @ henk43

Grap = lachen:)
Maar gezien RMorg....speel je wel met vuur:-D
Die zijn nogal spichtig.
Soundman's grap is ieder geval geslaagd.

Dat moeite nemen betreft scannen schema's
Als je denkt dat dat EVEN is..Not

Je hebt lurkers die enkel en alleen slurpen van dan net en maar al te weinig zelf inbrengen.
En als er geroepen wordt - Kan niks vinden -
Wel neem moeite en zwenk het dan wat op dat net.

Als dan ieder wat bijdraagt.

Bedenk iedere keer als je wat na lang zoeken mooie info vind, dank voor die die de moeite genomen heeft.

Schema's RMORG

door henk43 @, Bovensmilde, 01-04-2013, 12:36 (4052 dagen geleden) @ Maurice

hallo Maurice,

Het gaat voor mij te ver om lid te worden.maar dat wil niet zeggen dat ik niet voor een copie wil betalen .Een bedrag van max 4 euro zou voor mij acceptabel zijn voor 1 copie maar om eerst 20 euro te betalen voor een schema en daarna b.v.20 euro aan onderdelen wordt mij en mijn kennis te gortig omdat ik zelden of nooit gebruik maak van deze schema,s.
Misschien een idee voor RMORG.

gr. henk

Schema's RMORG

door soundman2 @, Wouw, 01-04-2013, 15:51 (4052 dagen geleden) @ Maurice


Dat moeite nemen betreft scannen schema's
Als je denkt dat dat EVEN is..Not

De meeste bijdragen worden geleverd door inzenders en dat zal vrijwel altijd electronisch zijn. Het scanwerk wordt dus gedaan door de inzeners en waarschijnlijk niet door RMorg

Soundman2

Schema's RMORG

door lee, 01-04-2013, 11:48 (4052 dagen geleden) @ soundman2

gelukkig gaat men hier een stukje humor niet uit de weg zoals op een ander bepaald forum.

Een leuke 1 April grap die ik wel kan waarderen :) :)

Schema's RMORG

door soundman2 @, Wouw, 01-04-2013, 12:29 (4052 dagen geleden) @ lee

Als het te mooi is om waar te zijn, geloof het dan ook niet.
De concurrentie is kennelijk erg goedgelovig en ook niet bij de tijd:-D

Schema's RMORG

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 01-04-2013, 14:10 (4052 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Ik heb jou bijdrage aleen nog even in de juiste categorie geplaatst. :-D

Paul
Forumbeheer

Schema's RMORG

door henk43 @, Bovensmilde, 01-04-2013, 14:38 (4052 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hallo Paul,

Het gaat hier anders over een analoge getransistoriseerde radio van Loewe waar ik te dom voor ben om zonder schema te repareren en jouw onvolprezen site is in deze niet afdoende.
gr. henk

Schema's RMORG

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 01-04-2013, 14:46 (4052 dagen geleden) @ henk43

Hallo Henk,

Het ging mij alleen maar om de 1 april grap. Die vond ik wel goed gevonden. ;-)

Paul
Forumbeheer

Schema's RMORG

door ruudtx @, Utrecht, 01-04-2013, 14:52 (4052 dagen geleden) @ Forumbeheer

Leuke grap, maar Tis te hopen dat de Zwitserse beheerder van RM.org het kan waarderen, stug volkje die bergbewoners.

Schema's RMORG

door soundman2 @, Wouw, 01-04-2013, 15:45 (4052 dagen geleden) @ ruudtx
Gewijzigd door soundman2, 01-04-2013, 16:02

Leuke grap, maar Tis te hopen dat de Zwitserse beheerder van RM.org het kan waarderen, stug volkje die bergbewoners.

Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zwaar met iemand in de clinch liggen. Een paar jaar geleden nog met John Hupse
Hier kun je er nog wat over lezen.
Het meest kwalijke vind ik nog dat door de onenigheid met John, de dreiging werd geuit om alle NVHR leden te weren. Waar heb ik eerder over dergelijke praktijken gelezen.
Overigens liegen de voorwaarden er ook niet om Lees bijv. punt 5:
"5) U zult zich houden aan alle bestaande en toekomstige regels voor de activiteiten binnen het Forum. U zult geen valse gegevens invoeren in uw profiel. Wij behouden ons het recht om deelname op te schorten / annuleren."
Wie gaat er nu accoord met onbekende toekomstige voorwaarden.......


Soundman2

Schema's RMORG

door Paul Brouwer @, Haarlem, 03-04-2013, 14:16 (4050 dagen geleden) @ ruudtx

Laat maar komen. Ik heb nog een mand vol appels met hem te schillen!

In dit land bestaat nog altijd het recht van vrij meningsuiting die heel ver reikt.

Groeten,
Paul

--
[image]

powered by my little forum