XP-home (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 03-07-2013, 18:54 (3958 dagen geleden)

Wie o wie heeft een officiele installatiedisk met de bijhorende key over voor XP-home?
Ik heb een PC met een gecrashte Harddisk. Hoewel legaal destijds aangeschaft kom ik er nu achter dat er geen licentiesticker (meer)op de kast zit Ik heb dus ook geen code.
Omdat XP volgend jaar niet meer ondersteund wordt en de PC niet geschikt is voor W7 etc, betekent het nu feitelijk einde verhaal. Wellicht kan ik het leven van de PC nog wat rekken. Nieuwe SW kopen in de winkel is gezien de ouderdom ook geen optie meer.
Ik heb begrepen dat een OEM versie niet gaat werken, omdat die ook nog eens afhankelijk is van de interne onderdelen van de PC.

Soundman2

XP-home

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 03-07-2013, 19:55 (3958 dagen geleden) @ soundman2

Misschien niet geheel de vraag, maar is een Linux distro misschien niet wat?

Volgens mij heb ik nog een originele XP cd liggen, zal morgen eens zoeken.

--
TB-303 <3

XP-home

door Paul Brouwer @, Haarlem, 03-07-2013, 19:56 (3958 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Probeer deze code eens: (code verwijderd door het Forumbeheer)
Deze code staat op mijn PC die destijds met XP Home geleverd was.

Groeten,
Paul

Edit
De pre-installed software staat doorgaans op een 'hidden partitie' van de HD die vanuit de BIOS te installeren is.

--
[image]

XP-home

door soundman2 @, Wouw, 03-07-2013, 20:34 (3958 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Gewijzigd door soundman2, 03-07-2013, 21:02

Dat gaat de goede kant op! Windows is nu geactiveerd. SP1 staat er op. Ik ga nu proberen om SP3 te installeren. Er is nog een risico, dat Windows protesteert, als de code al eens geactiveerd is of weer wordt. Maar dan zie ik wel weer verder.
Na uren ploeteren eindelijk vooruitgang geboekt.
De anderen die gereageerd hebben ook dank voor het meedenken.

Soundman2

Edit:
De volgende hobbel dient zich aan. Ik probeer windows update aan te zetten, maar vind de pagina niet.
Op zeker moment heb ik dan wel weer een pagina van Microsoft op het internet.
In de kopregel staat:
Geen toegang tot Windows update vanuit Windows XP, Windows server 2003 of Windows 2000. Microsoft Inte...........

Hoe moet ik de servicepacks dan binnenhalen?

:-(

XP-home

door Paul Brouwer @, Haarlem, 03-07-2013, 20:44 (3958 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Paul Brouwer, 03-07-2013, 20:45

Hallo Henk,

XP Home was destijds op de PC geinstalleerd maar dat heb ik er direct vanaf gehaald en XP Pro geinstalleerd.
Dat was ongeveer 6 jaar geleden, dus die activatie zou geen probleem mogen zijn.

Activeren wordt een probleem als geprobeerd wordt dezelfde licentie-key 2 maal binnen 3 maanden te activeren.

Groeten,
Paul

--
[image]

XP-home

door soundman2 @, Wouw, 03-07-2013, 21:42 (3958 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo Henk,

XP Home was destijds op de PC geinstalleerd maar dat heb ik er direct vanaf gehaald en XP Pro geinstalleerd.
Dat was ongeveer 6 jaar geleden, dus die activatie zou geen probleem mogen zijn.

Activeren wordt een probleem als geprobeerd wordt dezelfde licentie-key 2 maal binnen 3 maanden te activeren.

Groeten,
Paul

Ok, zoals ik schreef was de activatie geen enkel probleem meer.
Ik moet nu IE upgraden en SP3 installeren. Dat laatste heb ik ergens op een schijfje staan. Via het www heb ik hem vandaag niet kunnen downloaden via de patient.

Soundman2

XP-home

door Ed van der Weele † @, Zeist, 03-07-2013, 22:26 (3958 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 03-07-2013, 22:28

Service Pack 3 zou hier gedownload moeten kunnen worden http://www.microsoft.com/nl-nl/download/confirmation.aspx?id=24
Daarna op een cd-rom branden en op de pc installeren.

XP-home

door soundman2 @, Wouw, 04-07-2013, 19:37 (3957 dagen geleden) @ soundman2

De PC draait weer met SP3. Het geheugen was ook aan de krappe kant, 256MB. Daar heb ik nu 1GB bijgezet en dat merk je wel.De reacties op bijv. de toetsen is vele malen sneller en ook het openen van programma's gaat een stuk vlotter. Dat geldt ook voor internetpagina's. Downloaden gaat redelijk snel, iets installeren gaat volgens mij nog erg traag, dat is gelukkig eenmalig. Ik weet niet of een extra dimm veel verbetering geeft. Het MB kan max 2GB bevatten. Overigens heb ik een PC die ook op XP SP3 draait met een processor die de helft trager is , maar evenveel geheugen. In het gebruik is hij veel sneller. (ASUS moederboard). Kennelijk loopt er dus nog wat stroef, maar of ik vind waarom? Het heeft toch veel tijd gekost om er weer een werkbare PC van te maken.

Soundman2

XP-home

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-07-2013, 23:47 (3957 dagen geleden) @ soundman2

De helft trager, verder exact hetzelfde type processor of een ander merk/familie?

XP-home

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-07-2013, 01:22 (3957 dagen geleden) @ soundman2

Henk

Je kunt ook de instellingen "prestaties" aanpassen.
Kies "beste Prestaties" heb je al die grafische onzin niet en Pc'tje loopt 10x zo snel.
Verder even experimenteren met keuze optie "Programma's of achtergrond."


Te vinden XP
-Configuratie scherm
-systeem
-Tabblad "Geavanceerd"
-Dan Prestaties -knop instellingen
-Dan tabblad "Visuele effecten -> kies "Beste Prestaties"

-Kies dan Tabblad "Geavanceerd"
Maak keuze -Programma;s of achtergrond cq systeemcasch

verder controleer daar ook instellingen "Virtueel geheugen"
Laat windows dat bepalen-is de beste optie.

XP-home

door hkruis ⌂ @, Amsterdam, 03-07-2013, 20:02 (3958 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb een code voor XP professionel, UPGRADE, dus dan heb je nog een CD nodig met 98,95, ME, 2000, XP home.

--
Groeten

Henk van 't Kruis
www.buizenradioclub.nl

XP-home

door francisgrey, 04-07-2013, 09:32 (3957 dagen geleden) @ soundman2

Ik hoop dat het gaat lukken bij mij onlangs niet meer . Nadat mijn PC gehackt was heb ik een andere HD geplaatst en XP opnieuw geinstalleerd SP1 en SP2 was geen probleem maar SP3 lukte met geen mogelijkheid en ook mijn videokaart niet zodat ik zelfs geen 600X800 pixels kon instellen terwijl ik normaal 1080X1920 als instelling gebruik . Via de laptop binnengehaalde drivers voor mijn videokaart werkten ook niet en zorgden voor een blauw scherm . Ik heb het na 2 dagen opgegeven en terug mijn oude HD in gebruik genomen .
Succes gewenst ,
MVG
Francis

powered by my little forum