Website maken (Computertechniek)

door lee, 05-09-2013, 09:10 (3895 dagen geleden)

Hallo,

Omdat ik een website wil opstarten ben ik op zoek naar de mogelijkheden.
Mijn eigen kennis van de pc reikt niet verder dan de dagelijkse noodzakelijke handelingen.
Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij zo`n site wil maken of erbij wil helpen en mij kan uitleggen wat er allemaal bij komt kijken.

Ik weet dat er professionele bedrijven zijn die dat perfect kunnen
maar dat past helaas niet in mijn karige budget.

Wie kan mij (op weg) helpen ?

Lee

Website maken

door soundman2 @, Wouw, 05-09-2013, 10:40 (3895 dagen geleden) @ lee

Hallo,

Omdat ik een website wil opstarten ben ik op zoek naar de mogelijkheden.
Mijn eigen kennis van de pc reikt niet verder dan de dagelijkse noodzakelijke handelingen.
Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij zo`n site wil maken of erbij wil helpen en mij kan uitleggen wat er allemaal bij komt kijken.

Ik weet dat er professionele bedrijven zijn die dat perfect kunnen
maar dat past helaas niet in mijn karige budget.

Wie kan mij (op weg) helpen ?

Lee

Ik heb ook geen verstand van websites maken en heb mijn toevlucht genomen tot NVU.
http://www.mozilla-nl.org/nl/nvu_websites_maken_voor_iedereen
Er zit een wysiwyg editor bij en kon er meteen mee aan de slag. Het zal niet de beste editor zijn, maar mijn eigen website (zeer eenvoudig) draait er al jaren mee.
je kunt ook pagina's maken in een tekstverwerker, zoals WORD en de pagina's saven als .html Dat werkt ook maar is zeer beperkt in mogelijkheden.

Soundman2
www.audioman.nl

Website maken

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 05-09-2013, 12:04 (3895 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee,

Kijk eens hier:

http://www.jouwweb.nl

Komt mijn site ook vandaan.
Maar.... d'r gaat wel veel tijd inzitten.

Groeten, Fons

Website maken

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 05-09-2013, 14:23 (3895 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee, het kan nog simpeler. Ga naar http://www.templatemo.com/ en zoek een leuk website uit die een beetje de lading dekt van wat jij wil hoe deze er uit gaat zien.
Je hoeft dan alleen nog maar de tekst en (eventuele) afbeeldingen te vervangen en klaar.
Dit laatste doe je met een simpele wysiwyg-editor die ook overal gratis is te downloaden of, als je iets weet van HTML, gewoon met een tekst editor zoals kladblok of word.
Voordeel is dat de structuur en de opmaak van zo een pagina al helemaal klaar is en dat is nou juist het lastigste gedeelte van een website bouwen.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Website maken

door hkruis ⌂ @, Amsterdam, 05-09-2013, 15:50 (3895 dagen geleden) @ Huub P †

Naast het ontwerp en maken van een website, moet je natuurlijk ook een gehoste domiennaam hebben. Leren omgaan met een FTP programma, filezilla, of iets dergelijks. Sommige providers bieden een webruimte, emailadressen en diverse Pakketten aan om een website te maken. Er zijn er vele die webruimte aanbieden. Ik heb ervaring met Yourhosting, Mijn Domein en de Heeg. Ook bieden sommige internet providers, zoals KPN, binnen het abb. een mogelijkheid voor een webruimte.

Ik zou eerst eens een boekje aanschaffen om je een beetje in de materie te verdiepen en daarnaast een simpel overzicht te maken wat je op je website wilt presenteren.

Het is in ieder geval leuk om mee bezig te zijn.

Henk

--
Groeten

Henk van 't Kruis
www.buizenradioclub.nl

Website maken

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 05-09-2013, 16:27 (3895 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de eenvoudige bediening van CMS systemen als Joomla en Drupal, wellicht voor jou nog een stap te ver, maar de mogelijkheden zijn ongekend om op redelijk eenvoudige wijze een behoorlijk professionele website te bouwen.

Mocht je hier voor kiezen en hulp nodig hebben kun je altijd mailen.

Vincent

--
TB-303 <3

Website maken

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 05-09-2013, 20:50 (3895 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee,

Behalve de problematiek met betrekking tot het technische stukje is het ook handig om eens na te denken over wat je precies wil met een website. Wil je je verzameling laten zien aan de buitenwereld? Is dat een grote verzameling, of is het beperkt? Wil je dat bezoekers alleen kunnen kijken, of stel je het op prijs dat er interactie is met de bezoekers? Zijn er dingen die je wil verkopen via je site?
En verder natuurlijk, wil je zelf een website (leren) bouwen, of wil je graag dat iemand anders dat doet? Er zijn mogelijkheden dat iemand anders de website bouwt en dat je zelf het onderhoud uitvoert (nieuwe pagina's maken, bestaande pagina's aanpassen, etc.). Of je kunt het wellicht helemaal uit besteden.
En wat de vormgeving betreft, wil je een eenvoudige website met weinig toeters en bellen, of ambieer je een 'fancy' website met allerlei functionaliteiten en met een gelikte vormgeving?
Zo maar wat vragen, die je wellicht helpen om beter op een rijtje te krijgen wat je met een eigen website aan wil.

Groeten,

Piet.

Website maken

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 09-09-2013, 15:13 (3891 dagen geleden) @ Piet Blaas

Kijk maar eens naar mijn website www.taperecorders.nl
Geheel gemaakt met Word.

Alard.

Website maken

door lee, 09-09-2013, 18:47 (3891 dagen geleden) @ lee

Allereerst iedereen bedankt voor de reactie`s en tips.
Ik heb eens wat rond gekeken hoe het bouwen van een website te werk gaat
en moet er eens goed over na de mogelijkheden.
Maar ook of ik genoeg kennis heb om er aan te beginnen (wat ik zelf betwijfel) maar ik kan een poging wagen met de voorbeelden die jullie aangedragen hebben.


Lee

powered by my little forum