waar staat wat en welke extentie (Computertechniek)

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 30-10-2013, 09:17 (3840 dagen geleden)
Gewijzigd door Alard, 30-10-2013, 09:32

Het emailprobleem is over. Heb gekozen voor livemail. Wil mail ook uitproberen.
Welke extentie hebben de berichten van outlookexpress. Wil ze importeren wat wel gaat maar weet geen extentie.
Waar staan de favorieten onder. Gevonden en opgelost.

waar staat wat en welke extentie

door soundman2 @, Wouw, 30-10-2013, 09:40 (3840 dagen geleden) @ Alard

De bestanden van outlook eindigen op .pst, maar kunnen als hidden aangemerkt zijn.
Ook het zoekpad is niet altijd gelijk.
Ergens zoeken onder Documents and settings, users enz.

waar staat wat en welke extentie

door Paul Brouwer @, Haarlem, 30-10-2013, 11:03 (3840 dagen geleden) @ Alard

Outlook express gebruikte voor de mailmappen/-files een hidden directory. Die bestanden hebben de *.dbx extentie. Het adresboek heeft de *.wab extentie.

Groeten,
Paul

--
[image]

waar staat wat en welke extentie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-10-2013, 12:08 (3840 dagen geleden) @ Alard
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-10-2013, 12:10

De berichten van Outlook Express staan nogal verstopt. Ze staan per folder als .dbx bestand onder

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{B213EF43-9D42-4460-9346-A08567918236}\Microsoft\Outlook Express

Omdat de map Local Settings verborgen is, zal je deze met de hand moeten intypen of je moet het tonen van verborgen mappen in de verkenner aanzetten. GEBRUIKERSNAAM is de naam waaronder je werkte. Mogelijk kan de lange mapnaam tussen {} per computer verschillen.

dbx-bestanden laten zich doorgaans zonder problemen importeren in modernere mailprogramma's.

waar staat wat en welke extentie

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 31-10-2013, 13:47 (3839 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,
Toen ik jouw bericht las wist ik het weer. O ja, daar stond stond het en warempel het stond er ook. Inmiddels alle berichten en adresboek geimporteerd in Live Mail. Daar zijn we blij mee. Rest nog 1 ding. Moet proberen om een Davilex bestand om te zetten naar iets anders. Misschien kent Excel de structuur want Davilex 2000 loopt niet meer op Windows 7.
In elk geval bedankt voor de moeite.
Alard.

waar staat wat en welke extentie

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 31-10-2013, 19:14 (3839 dagen geleden) @ Alard

Alard,
Davilex klopt , komt door de 64bit installatie.
In de 32bit installatie had het nog wel gewerkt in win7.

Ook mee gestoeid,
Zelf draai ik Davi-Adres -expres 7 wat prima draait op mijn win7 32bit.
Echter op een andere pc in 64bit installatie - niet.

Verder zit er een export functie in Davi.

idee is mijn tip onlangs
http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=16670

waar staat wat en welke extentie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-10-2013, 21:01 (3838 dagen geleden) @ Maurice

Onder Windows 7 professional 64-bits kan je een 32-bits virtuele machine draaien die meegeleverd is. Verder geen ervaring mee, maar dat zou in dat geval moeten werken.

waar staat wat en welke extentie

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 03-11-2013, 01:11 (3836 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo,
Alles draait bijna weer. Davilex kon ik installeren op mijn laptop. Vista home versie.
Kan alles weer zien en probeer het maar te exporteren naar dbase of een paar andere formaten die ik probeer in te lezen met Excel. Oefenen maar weer.
Bij Davilex hebben ze een basic versie die onder windows 7 en 8 loopt. Kost 99,00 ex btw. Wil toch graag een zelfstandig lopend prg hebben voor mijn adressen om ook af en toe stickers te kunnen maken. Met Word zou het ook kunnen. Heb wel een voorbeeld hoe het zou moeten. Maar eens gaan orienteren wat er allemaal is. Als jullie suggesties hebben dan graag.

adressenbestand

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 03-11-2013, 16:53 (3836 dagen geleden) @ Alard

Heb inmiddels een mooi adressenbestand gevonden en het is Freeware.
Heb inmiddels al wat dingen aangepast en het voldoet precies aan de eisen die ik wil. Het heet Adres 2000. Er zit een uitgebreide help bij dus je hoeft niks te vragen.
Moet alleen mijn oude bestand uitprinten en invoeren. 200 namen is nog te doen en het hoeft niet vandaag klaar te zijn.

adressenbestand

door Ed van der Weele † @, Zeist, 03-11-2013, 17:58 (3836 dagen geleden) @ Alard

Is een lijstje in Excel niet veel makkelijker?
Heel makkelijk aan te passen aan je eigen wensen, makkelijk te sorteren, en met copy en paste overal in te plakken.
Zo doe ik het al een jaar of twintig.

adressenbestand

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 03-11-2013, 20:13 (3835 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Maar met de kerst is Davi makkelijker
Vinkjes zetten, kies adres sticker -kies juiste plakker A4 vel wat je gekocht hebt.
Druk op print en kun je zo de boel op de kerstkaarten plakken.
Tevens onthoud het dat van een A4 vel er reeds 4 gebruikt zijn en begint dan bij 5 te printen.

adressenbestand

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 03-11-2013, 22:17 (3835 dagen geleden) @ Maurice

Hoi Maurice,
Ik heb dat niet nodig want ik verstuur geen kaarten. Ik bel de mensen op waarvan ik een kaart heb gekregen.
Ik val van het ene probleem in het andere.
Heb met mijn laptop zo in 1 keer donker beeld. Met een lamp erbij zie ik wel iets maar niet veel. Zo heb ik weer helder beeld en het floept zo weer uit.
Weet niet wat het is. Misschien slaapstand of energiebesparend.
Ga er morgen wel mee naar iemand die er verstand van heeft. Heb zo'n idee dat ik iets verkeerd heb gedaan maar weet niet wat. De fn in combinatie met een F-toets werkt ook niet.
Groeten Alard.

powered by my little forum