Polderbits soundrecorder (Computertechniek)

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 13-01-2015, 13:09 (3419 dagen geleden)

Beste forumleden,

Weet iemand misschien hoe ik aan een geregistreerde versie van "Polderbits Geluidsrecorder/geluidsbewerker" kan komen?
Dat is software om vinyl-platen op je computer te krijgen.

Ik heb wel het boek maar de CD zat daar niet bij. :ng
Een zoektocht op internet heeft ook niets opgeleverd; je kunt hooguit probeerversies downloaden en daar heb ik niet zoveel aan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten van Fons

Polderbits soundrecorder

door Dominic @, Breda, 13-01-2015, 13:57 (3419 dagen geleden) @ Fons Vendrik

Ik kan je helaas niet aan het gevraagde programma helpen maar ik kan je wel Audacity aanraden mocht je de software niet kunnen vinden.

Zeer gebruiksvriendelijk en veel over te vinden op internet, en daarbij nog gratis ook.

http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl

Polderbits soundrecorder

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 13-01-2015, 14:10 (3419 dagen geleden) @ Dominic

Hallo Dominic,

Audacity is erg uitgebreid en biedt veel mogelijkheden.
Dat maakt het ook wel weer ingewikkeld.
Overigens was de versie ik ik had alleen geschikt voor USB-platenspelers.

Het mooie aan Polderbits is, dat het zo simpel is.
Daarom zoek ik nog even verder.
Wel zeer bedankt voor je reactie.

Groeten van Fons

Polderbits soundrecorder

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 13-01-2015, 17:22 (3419 dagen geleden) @ Fons Vendrik

Fons,

Die audacity is uitstekend,
Niet aan knoppen zitten is er niets aan de hand en werkt perfect.

Polderbits soundrecorder

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-01-2015, 18:07 (3419 dagen geleden) @ Fons Vendrik

Je zal het misschien al wel gedaan of geprobeerd hebben, maar niet geschoten is altijd mis.

Als die software eigenlijk gewoon bij het boek had horen te zitten of ooit wel door jou is aangeschaft al dan niet gebundeld met boek en/of platenspeler: gewoon even contact opnemen dat je bijbehorende media niet ontvangen hebt of kwijt bent geraakt. Wie weet sturen ze je dan gewoon de licentie op.

Polderbits soundrecorder

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 13-01-2015, 20:15 (3419 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Als die software eigenlijk gewoon bij het boek had horen te zitten of ooit wel door jou is aangeschaft al dan niet gebundeld met boek en/of platenspeler: gewoon even contact opnemen dat je bijbehorende media niet ontvangen hebt of kwijt bent geraakt. Wie weet sturen ze je dan gewoon de licentie op.

Ja Maarten, ik heb al bij de leverancier geklaagd.
Die zegt dat ik het boek maar gewoon moet terug sturen, als ik niet tevreden ben.
Krijg ik wel mijn centen terug!
Schiet ik lekker veel mee op.:-(
Ik heb nog een mail naar de uitgever gestuurd, maar die heeft nog niet gereageerd.
Snap niet wat er met Polderbits gebeurd kan zijn.....

Groeten van Fons

Polderbits soundrecorder

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-01-2015, 02:08 (3418 dagen geleden) @ Fons Vendrik
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-01-2015, 02:10

Flauw. Polderbits lijkt niet bereikbaar te zijn (website uit de lucht). In oktober leefden ze kennelijk nog, dus misschien tijdelijk?

Hun publiekelijk toegankelijke telefoonnummer (whois informatie van hun .com website) is 541661123 (met een 0 ervoor).

Mocht je daar ook bot vangen, dan is kraken van een trialversie misschien moreel gerechtvaardigd (abandonware).

Polderbits soundrecorder

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 14-01-2015, 08:51 (3418 dagen geleden) @ Fons Vendrik


Audacity is erg uitgebreid en biedt veel mogelijkheden.
Dat maakt het ook wel weer ingewikkeld.
Overigens was de versie ik ik had alleen geschikt voor USB-platenspelers.

Dat klopt dat het erg uitgebreid is en veel mogelijkheden heeft. Echter het selecteren van de juiste ingangsbron en het opnemen van een plaat is erg eenvoudig! Kun je daarna het bestand opslaan als mp3 of wav (of welk audioformaat dan ook)

--
TB-303 <3

Polderbits soundrecorder

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 14-01-2015, 15:14 (3418 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

De uitgever van het boek bericht mij het onderstaande:

"Ik wil u melden dat deze uitgave al erg oud is en eigenlijk niet meer geschikt voor de hedendaagse computers.
Ik ga ervan uit dat u een computer met Windows 8.1, 7 of Vista heeft en daarvoor is deze versie van het programma niet meer geschikt.

Ik raad u aan contact op te nemen met de verkoper om uw geld terug te krijgen, want dit boek is helaas niets meer waard.
Als u uw LP’s en cassettebandjes wilt overzetten naar de pc kunt u beter een ander programma gebruiken.
Magix, softwareproducent heeft een programma is zijn assortiment.
Mogelijk is dat een optie voor u. Meer info vindt u op www.magix.com/nl"

Ik moet zeggen dat de probeerversie van 'Polderbits Soundrecorder' op mijn Windows7-versie uitstekend heeft gedraaid.
Maar goed, Het is helaas niet meer leverbaar en ik ga het boek maar terugsturen.
Verder vind ik de producten van Magix best wel duur.
Kortom, ik heb 'Audacity maar gedownload op het advies van Dominic (waarvoor mijn dank) en daarmee heb ik wel een Nederlandstalige versie.
Ik zal het ermee moeten doen.
Bedankt voor het meeleven.:)

Groeten van Fons

Polderbits soundrecorder

door Mans Veldman @, Leidschendam, 14-01-2015, 16:36 (3418 dagen geleden) @ Fons Vendrik

Hallo Fons,

Ik digitaliseer met het gratis programma "Free Audio Editor". Dat gaat ook erg goed.

Je kunt het hier downloaden: http://www.free-audio-editor.com/

Polderbits soundrecorder

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 19-01-2015, 16:20 (3413 dagen geleden) @ Mans Veldman

Hallo Mans.

Ziet er ook heel mooi uit!

Groeten van Fons

powered by my little forum