welke virus scnanner Kopen (Computertechniek)

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 20:46 (3378 dagen geleden)

Hallo Heb onlangs een tweede laptop gekocht met win8.1 .Daar staat een test versie op van Macaffi voor één maand.Op mijn andere laptop staat het gratis AVG anti virus .Nu vraag ik mij af wat eigenlijk een heel goed programma is en of een gratis antivirus prog ook voldoet en /of het toch aangeraden is een volledig betalend prog aan te schaffen.En zo ja welk het beste prijs /qualiteits product is is.Ik ben dagelijks een 5-tal uur op het net enkel op bekende sites en veel opzoekwerk via googel (dus ook op onbekende sites) Ik hoor graag jullie deskundig advies.Zelf ben ik leek. Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 23-02-2015, 20:57 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door v1ncent, 23-02-2015, 21:01

De beste virusscanner ben jezelf. Niet klakkeloos op allerlei links klikken en programma's uitvoeren, windows up to date houden, updates van flash en java altijd laten installeren en er is geen reden om bang ergens voor te zijn bij huis, tuin en keuken pc gebruik. Windows Defender wat standaard in Windows zit is prima in staat om al het ongewenste buiten de deur te houden.

Echter kan het toch noodzakelijk zijn om een degelijke virusscanner te hebben draaien. Dan zou ik persoonlijk voor een antivirus suite van F-Secure of BitDefender gaan. (betaald) Of, gratis, Avira of Avast. Bedrijven als Norton en McAffee betalen grof geld voor hun marketingcampagnes om zo als beste uit de test te komen.

--
TB-303 <3

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 21:14 (3378 dagen geleden) @ v1ncent

Beste Vincent dan voor de reactie.Reden van mijn vraag was dat ik na amper 6 uur op mijn nieuwe laptop als een bericht kreeg dat er een trojaans paard gedetecteerd was door mac affee en dat heeft zeker een twintig tal minuten geduurd vooraleer dit zogezegd verwijderd was.Had dit nog noot mee gemaakt en dacht achteraf dat is met opzet gebeurd omdat je nadien het programma ook zou kopen.Ben ik mis in mijn redenering of niet? Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 23-02-2015, 21:27 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Als er een 'verse' installatie van Windows opstaat waarbij McAffee standaard geinstalleerd stond kan het zo'n mooi trucje zijn. Een erg misselijke dat wel.

--
TB-303 <3

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 21:38 (3378 dagen geleden) @ v1ncent

Als er een 'verse' installatie van Windows opstaat waarbij McAffee standaard geinstalleerd stond kan het zo'n mooi trucje zijn. Een erg misselijke dat wel.
Hallo Vincent is nog maar drie dagen geinstalleerd.Dus zeer vers zou ik zeggen.McAffee staat er standaard op als test versie voor één maand.Daarom dacht ik dat dit een linke 'truuc' was Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-02-2015, 22:27 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Zulke truukjes ben ik nog nooit tegengekomen van gerenommeerde fabrikanten. Ik verwacht dat het paard via de mail of de browser binnengehinnikt is.

welke virus scnanner Kopen

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 23-02-2015, 21:41 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce

welke virus scnanner Kopen

door robot797 @, Rijssen, 23-02-2015, 21:44 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce

avg free
ik gebruik hem al jaren en er komt weinig door

--
Groeten Peter Veldman

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 21:56 (3378 dagen geleden) @ robot797

Hoi Deze heb ik op mijn win 7 laptop staan en ook geen problemen.Echter als je recenties op het net gaat lezen staat deze helemaal onderaan de lijst van de 'goede' programma's Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-02-2015, 22:32 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce

De positie in die lijst zegt vaak niet zoveel, want dat wisselt nogal.

De belangrijkste reden dat ik AVG niet meer gebruik of bij anderen installeer, is dat ik regelmatig telefoontjes krijg van mensen die een beetje in paniek zijn omdat AVG meldt dat het nog maar hooguit 30 dagen bescherming biedt.

Met andere woorden: ze hebben het wel erg makkelijk gemaakt door hun aanbiedingen voor trialsoftware als updates die mensen standaard aanklikken, te verhullen. Zelfs al kan ik bij zulke klanten uren schrijven, dat soort dingen moet je niet willen.

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 16:00 (3377 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten dat klopt inderdaad.Echter loop ik daar niet in.Zoals reeds gezegd niet wild op alles klikken wat op een scherm verschijnd Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 23-02-2015, 22:32 (3378 dagen geleden) @ robot797

AVG free gebruik ik ook al jaren en is een goed en geen vertragend 'gezeur' programma die elke keer om geld vraagt. Als ik een andere virusscanner vindt op een te repareren PC gaat deze er onmiddellijk af. Sommige installeren 2 of meer virusscanners 'voor de veiligheid' maar die controleren elkaar en is je PC niet meer vooruit te branden. Niet doen dus, 1 virusscanner installeren is voldoende en er is al eerder gezegd niet zomaar iets aanklikken op het net als je niet weet waar je op klikt. Verder is een backup maken van je hele HD met b.v. True Image eens in de zoveel tijd ook wel handig, dit helpt bij een crash of een verkeerd geïnstalleerd programma om weer terug te gaan naar de vorige situatie. Zo dit is voorlopig wel weer genoeg, groeten Ben

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 16:02 (3377 dagen geleden) @ Ben

Hallo Ben dan voor jouw bijdrage grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-02-2015, 22:26 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-02-2015, 22:29

Kopen? Geen!

Om te beginnen wordt Windows 8 geleverd met Security Essentials, wat voldoende is als je geen geschiedenis van virussen of klikgrage huisgenoten hebt.

Edit: Ik lees net dat je binnen 3 dagen een trojan te pakken had. Dan zit je kennelijk in een hogere risicocategorie, ongeacht waardoor. In dat geval zie mijn onderstaande tip:

Ik installeer zelf bij particuliere klanten altijd Avira, maar andere gratis scanners doen hun werk over het algemeen ook prima.

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 16:03 (3377 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten dank voor je bijdrage. Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door vaaksen, 30-07-2015, 07:32 (3222 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik ben geïnfecteerd met trojan (deltahomes). het enige dat hielp was handmatig verwijderen. beste aanwijzingen in het Nederlands zijn hier beschikbaar http://cookieverwijderen.nl/hijackers/delta-homes;-)

welke virus scnanner Kopen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-02-2015, 22:41 (3378 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Freddy,

Al boel info gehad.
Echter vraag ook je service provider.
Ik heb PC-Veilig pakket van KPN
Goed voor 5 PC's en kost me maar 7,50 per maand voor die pc's.
Op jaar lijkt dat veel,
Maar 1x je pc besmet en wil je nooit meer anders. en dit is voor 5 pc's
dus €18,- per jaar per PC en valt dus mee.

Voordeel altijd up to date
NOOIT gezeur met opnieuw aanschaffen abo's verlengen en ander geneuzel.
En is feitelijk F-secure
Een goede firma die hoog staat in de lijsten met het bijhouden van NIEUWE aanvallen.
Dat is nl aller belangrijkste dat ze er boven op zitten.

Betreft een totaal pakket
Dus browser veilig
Email veilig
PC veilig.

Zit er ergens een foutje op een site bv, noem maar bij downloaden van een driver voor een PC kaart vliegt direct de boel keurig in de beveiliging.

Ook belangrijk - in de performence van mijn PC's merk ik er niets van.

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 16:06 (3377 dagen geleden) @ Maurice

Ik heb PC-Veilig pakket van KPN
Hallo Maurice dit zal waarschijnlijk niet gaan want ik woon in België Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 24-02-2015, 09:37 (3377 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Het is niet de bedoeling om het topic van Freddy te kapen maar zo een 10 maand geleden kocht ik een nieuwe PC met Windows 7.
Toen ik aan de verkoper vroeg welke virusscanner ik het best installeerde antwoordde die me dat ik helemaal geen moest installeren omdat ik een originele Windowsversie op mijn PC heb en dat Windows zelf een virusscanner ingebouwd heeft.
Klopt dit ?
We zijn nu 10 maanden verder en tot nu toe loopt alles toch nog prima.

Groeten .... Hugo Sneyers

welke virus scnanner Kopen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-02-2015, 11:17 (3377 dagen geleden) @ Hugo Sneyers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 24-02-2015, 11:21

Een verkoper die je eens niet iets probeert aan te smeren. Dat mag in de krant!

Windows heeft inderdaad vanaf versie 8, standaard een volwaardige variant van MS Security Essentials aan boord. Bij versie 7 wordt deze via windowsupdate als optie aangeboden als er geen virusscanner gedetecteerd wordt.

Het is mijn tweede keus, die ik vooral toepas bij klanten waarvan ik weet dat ze nauwelijks risicovol gedrag vertonen of doelwit zijn van phising e.d., aangezien ik de detectie gemiddeld iets slechter inschat. Avira is zoals gemeld toch mijn eerste keus.

welke virus scnanner Kopen

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 24-02-2015, 10:47 (3377 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Via de ING-Bank kan je met je gratis Rentepunten voor nog geen 15 euro de complete McAfee aanschaffen. Voor drie apparaten voor de duur van 1 jaar.
Ik maak hier al vele jaren gebruik van.
ruud PA0ROJ

welke virus scnanner Kopen

door maarten van dijk @, 24-02-2015, 16:06 (3377 dagen geleden) @ Bapaktua

Ik gebruik al jaren de Duitse Herdershond, oftewel G-data.Ik betaal per jaar nog geen 20 euro voor de up-dates.Prima en zeer snelle service-desk Nederlands sprekend (maar ja, zitten in Arnhem net over de grens.Ben er dan ook dik tevreden mee.

groet, Maarten.

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 16:08 (3377 dagen geleden) @ Bapaktua

Beste Is dit ook zo voor ING België? Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-02-2015, 17:15 (3377 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik vermoed van niet. Immers bij Nederlandse banken betaal je veel teveel en krijg je zo nu en dan een schamele sigaar uit eigen doos. ING noemt dat rentepunten. In België is er vrije marktwerking tussen banken en lossen ze dat beter op: van het geld dat je per jaar aan bankkosten uitspaart kun je zelf een virusscanner kopen.

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 17:27 (3377 dagen geleden) @ Maarten Bakker

In België is er vrije marktwerking tussen banken en lossen ze dat beter op: van het geld dat je per jaar aan bankkosten uitspaart kun je zelf een virusscanner kopen.

Misschien zit er dan toch Nederlands bloed ergens in mijn aderen :-D want ik vind dat ik genoeg betaal aan kosten aan de bank ;-) Grt Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Prosper @, Driebergen, 05-03-2015, 22:34 (3368 dagen geleden) @ freddy vercruyce

En ik heb een beetje Vlaams bloed in mijn aderen,... een gezonde mix!
Zie jouw mail
Prosper

welke virus scnanner Kopen

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 05-03-2015, 23:04 (3368 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Misschien zit er dan toch Nederlands bloed ergens in mijn aderen :-D want ik vind dat ik genoeg betaal aan kosten aan de bank

Dat zal dan èrg weinig Nederlands bloed zijn , de Nederlander vind dat hij teveel daarvoor betaald .:-D

Mvg Henk

--
Nuntius Transmittendus !

welke virus scnanner Kopen

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 24-02-2015, 19:11 (3377 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Als je die laptops voornamelijk gebruikt om te internetten, zou je ook eens kunnen overwegen om er Ubuntu op te installeren in plaats van - of naast - Windows. De betere browsers zoals Chrome en Firefox draaien daar probleemloos op en je hebt geen virusscanner nodig.

Mijn persoonlijke favoriet: http://ubuntugnome.org

welke virus scnanner Kopen

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 22:04 (3377 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Ok mensen allen dank voor de nuttige reacties. Ik ga alles eens wat laten bezinken en zie wel wat ik er allemaal mee kan. Ga in ieder geval de tip van Ben eens proberen. Baat het niet dan schaad het niet, we zien wel hoe dit uit draait Groetjes Freddy

welke virus scnanner Kopen

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 25-02-2015, 00:25 (3377 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Ik gebruik AVG de betaalversie voor 112,00 euro voor 2 jaar en het bevalt prima en de pc wordt er niet langzamer van. Gebruik hem nu al 8 jaar. Elke dag bij het opstarten wordt hij bijgewerkt en hij scant alles wat binnenkomt. Dus ik vind het een prima pakket en niet duur. Nog geen 5,00 euro per maand.

Groeten Alard.

powered by my little forum