h.264 (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 26-02-2015, 19:02 (3375 dagen geleden)

Ik heb een harde schijf met bewakingsbeelden,waarschijnlijk opgenomen met H.264
Windows ziet de schijf niet. FDISK laat een aantal non dos partities zien.
Waarmee zou ik de beelden kunnen bekijken. Ik heb een losse pc met HD en zonder software. Ik kan dus naar hartenlust experimenteren. Wie weet er meer van?
Soundman2

h.264

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 26-02-2015, 19:44 (3375 dagen geleden) @ soundman2

Het kan zijn dat de partitieindeling bijvoorbeeld in ext3 is, windows kan dit niet lezen of herkennen.

Om de drive toch te kunnen 'mounten' maak je het best een 'live' usb stick met bijvoorbeeld Ubuntu er op. Start hier vanaf op en mount de schijf als ubuntu is opgestart.

Hoe je een opstartbare usb maakt staat op onderstaande pagina

http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

--
TB-303 <3

h.264

door soundman2 @, Wouw, 26-02-2015, 20:35 (3375 dagen geleden) @ v1ncent

Het kan zijn dat de partitieindeling bijvoorbeeld in ext3 is, windows kan dit niet lezen of herkennen.

Om de drive toch te kunnen 'mounten' maak je het best een 'live' usb stick met bijvoorbeeld Ubuntu er op. Start hier vanaf op en mount de schijf als ubuntu is opgestart.

Hoe je een opstartbare usb maakt staat op onderstaande pagina

http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

Ben er mee aan het werk. Ik weet niet hoe ik in de tweede stap, na het kiezen van ubuntu, naar de iso file moet browsen. Waar vind ik die? Hij staat niet op mijn pc, ik heb hem volgens mij ook niet gedownload.

Soundman2

h.264

door Dominic @, Breda, 26-02-2015, 20:42 (3375 dagen geleden) @ soundman2

Uit welk merk recorder komt de schijf? LG en Sony kun je per definitie al niet lezen buiten het apparaat waar ze in zitten. Die hebben en eigen file system dat raw wegschrijft in blokken van een paar honderd kB, daar kun je niets mee op een PC.

h.264

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 26-02-2015, 20:59 (3375 dagen geleden) @ soundman2


Ben er mee aan het werk. Ik weet niet hoe ik in de tweede stap, na het kiezen van ubuntu, naar de iso file moet browsen. Waar vind ik die? Hij staat niet op mijn pc, ik heb hem volgens mij ook niet gedownload.

Soundman2

Die staat hier: http://releases.ubuntu.com/14.04.2/ubuntu-14.04.2-desktop-i386.iso even kiezen voor 'opslaan als' in plaats van openen.

--
TB-303 <3

h.264

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 26-02-2015, 21:03 (3375 dagen geleden) @ Dominic
Gewijzigd door v1ncent, 26-02-2015, 21:05

Je kunt natuurlijk altijd de schijf onder Linux uitlezen en eventueel de raw bestandjes als raw inlezen in VLC player. Moet je wel een heleboel bestandjes achter elkaar inladen in de playlist om een paar seconde te kunnen kijken :-)

Handigste is trouwens een oudere externe harde schijf te pakken, even openmaken en de schijf die je wil uitlezen ipv de schijf die er in zit te plaatsen.

--
TB-303 <3

h.264

door soundman2 @, Wouw, 26-02-2015, 21:22 (3375 dagen geleden) @ Dominic

Uit welk merk recorder komt de schijf? LG en Sony kun je per definitie al niet lezen buiten het apparaat waar ze in zitten. Die hebben en eigen file system dat raw wegschrijft in blokken van een paar honderd kB, daar kun je niets mee op een PC.

De schijf komt uit een bewakingsvideo, zo'n apparaat wat continu opneemt van diverse bewakingscamera's. Buiten H.264 weet ik er weinig van. Het is allemaal made in China en docu is er niet over te vinden,
De software lijkt vrij gebrekkig. De recorder stuikelt op een harde schijf van 250GB, waarvan bij onderzoek blijkt, dat er maar een bad sector op zit.
Die heb ik nu als NTFS schijf geformatteerd en hij werkt vooralsnog feilloos.
Ik heb een andere schijf, die ook defect zou zijn en niet meer functioneert in de recorder. Daar wil ik dan nog onderzoeken of er nog wat te zien is, ik heb interesse in beelden die er op zouden moeten staan.

Soundman2

h.264

door soundman2 @, Wouw, 26-02-2015, 21:24 (3375 dagen geleden) @ v1ncent

Je kunt natuurlijk altijd de schijf onder Linux uitlezen en eventueel de raw bestandjes als raw inlezen in VLC player. Moet je wel een heleboel bestandjes achter elkaar inladen in de playlist om een paar seconde te kunnen kijken :-)

Handigste is trouwens een oudere externe harde schijf te pakken, even openmaken en de schijf die je wil uitlezen ipv de schijf die er in zit te plaatsen.

Ik heb een knutselpc, waar niets verloren is, als er wat sneuvelt wat betreft hard of software.


Soundman2

h.264

door Dominic @, Breda, 26-02-2015, 21:50 (3375 dagen geleden) @ v1ncent

Helaas, VLC kan niets met de bestanden. Het is ook nog niemand gelukt om een hardeschijf uit en Sony RDR-HX serie recorder in de PC uit te lezen. Ga maar eens zoeken op internet.

Bij de aparte bestanden zit geen index of vermelding naar de codec het is ruwe data die de recorder zelf samenvoegt in combinatie met een indexeringsbestand. Drama systeem, leuk zolang je recorder werkt maar als hij defect is kun je niets meer.

h.264

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 27-02-2015, 00:30 (3375 dagen geleden) @ soundman2

Voordeel van goedkope Chinarommel is dat ze vaak open software gebruiken (geen geld en zin om iets custom te bouwen). Kans is dus groot op een ext2, ext3 of ext4 bestandssysteem en een standaard container (avi, mp4, mov, ...).

Als je een ext bestandssysteem onder Windows wilt mounten zou je bijvoorbeeld http://www.ext2fsd.com/ kunnen gebruiken.

powered by my little forum