Transistorforum is van tijd tot tijd onbereikbaar (Algemeen)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 04-02-2010, 01:30 (5167 dagen geleden)

LS,

Door vervanging van servers aan providerzijde is het de laatste dagen voorgekomen
dat het forum (tijdelijk) onbereikbaar was en kan de komende tijd nog even voortduren.

De oorzaak is een vervanging van HP-servers door IBM-servers die op bepaalde switches
problemen veroorzaken.

Uit een mail van de provider heb ik begrepen dat deze problemen niet op korte termijn
opgelost zullen zijn. :-(

Het probleem ligt buiten mijn bereik en vraag graag jullie geduld in deze.

Forumbeheer

Ook de emailfunctie heeft hierdoor problemen.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 06-02-2010, 15:41 (5164 dagen geleden) @ Forumbeheer

[ Geen tekst ]

Ook de emailfunctie heeft hierdoor problemen.

door Willem.H.N. @, Enschede, 06-02-2010, 15:55 (5164 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ja , klopt komt niets over.

Ook de emailfunctie heeft hierdoor problemen.

door lee, 06-02-2010, 15:58 (5164 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Hoi Willem, ik krijg ook geen mail van jou door,ook geen melding reactie op mijn bijdrage

Ook de emailfunctie heeft hierdoor problemen.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 06-02-2010, 16:36 (5164 dagen geleden) @ lee

Het heeft er alle schijn van dat ze weer aan het knutselen zijn om die IBM servers
aan de praat te krijgen. De fout die zich voordoet is een PHP-error omdat de databases
niet of slecht benaderbaar zijn.

Vandaag ook al een paar keer gehad dat het forum helemaal niet bereikbaar was. :fir

Paul
Forumbeheer

Ook de emailfunctie heeft hierdoor problemen.

door lee, 07-02-2010, 06:41 (5163 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Hoi Willem
Hier is mijn email adres
wiering@home.nl
Komende maand verander ik van provider dus krijg dan ook een ander email adres vandaar dat ik het makkelijk even op het forum kan zetten

Probleem met emailfunctie is bij provider aangemeld.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 07-02-2010, 00:35 (5164 dagen geleden) @ Forumbeheer

Om uit te sluiten dat er een "bug" in de software geslopen is, heb ik vannacht een
bachup van de laatste correct werkende software teruggezet en getest. Helaas werkte
de emailfunctie hierna ook niet en ligt het dus niet aan deze software.

Via een "chat support sessie" hierna is duidelijk geworden dat naar alle waarschijnlijkheid
niet alle PHP-functies correct werken en is dit probleem via een email bij de provider
aangekaart.

Rest mij en jullie nog even af te wachten tot die functies weer in ere hersteld zijn en
zal de emailfunctie tot nader order niet werken.

Voor zover ik het heb kunnen checken werkt het forum verder correct, hoewel het toevoegen
van foto's ook wat moeizaan veloopt.

Paul
Forumbeheer

Probleem met emailfunctie is bij provider aangemeld.

door lee, 07-02-2010, 06:38 (5163 dagen geleden) @ Forumbeheer

Zo Paul, zels s`nachts nog in de weer voor het forum, we worden op onze wenken bediend:) :||:
Ook hier geld voor ons...geduld is een schone zaak.
Fijne zondag

Probleem met emailfunctie is bij provider aangemeld.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 07-02-2010, 13:38 (5163 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee,

's-nachts is er niemand meer ingelogd en kan je de nodige trucjes uithalen zonder
de gebruikers in de weg te zitten.

We moeten nu helaas gewoon wachten tot ze de PHP-mailfunctie weer geactiveerd hebben.

Paul
Forumbeheer

Registreren is wel mogelijk maar.....

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 07-02-2010, 14:14 (5163 dagen geleden) @ Forumbeheer

Omdat de emailfunctie niet werkt, kan men zich wel aanmelden op dit forum maar
zal geen activeringsmail ontvangen.

Stuur na registratie even een mailtje via de contact link rechts boven in het scherm
zodat ik het account handmatig kan activeren.

Paul
Forumbeheer

Hoera!! De mailfunctie werkt weer!!

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 09-02-2010, 12:24 (5161 dagen geleden) @ Forumbeheer

Na wat heen en weer gesteggel met mijn provider heb ik net mogen constateren
dat de e-mailfunctie weer werkt. :-D :-D

Paul
Forumbeheer

Problemen lijken verholpen te zijn

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 09-02-2010, 12:46 (5161 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik ben nog wat aan het testen geweest en het lijkt er echt op dat de problemen verholpen zijn.

Een onjuist werkende functie van het forum heb ik (nog) niet kunnen vinden. :-D

Paul
Forumbeheer

Problemen lijken verholpen te zijn

door lee, 10-02-2010, 05:21 (5160 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hij die volhard zal overwinnen:-D
Dank je wel voor de moeite:)

Problemen lijken verholpen te zijn

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 11-02-2010, 00:24 (5160 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee,

Yep, maar nu gaan ze op 22 februari ook nog eens de PHP-versie upgraden van
5.2 naar 5.3. Zou stabieler en sneller moeten zijn.

Ik houd mijn hart weer vast. ;-)

Paul
Forumbeheer

powered by my little forum