vraag aansluiten PM5540 testbeeld generator (Toestel of techniek)

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 08-03-2010, 16:36 (5160 dagen geleden)

Hallo,

Bij het lezen van de handleiding van de PM5540 testbeeld generator, wordt er gesproken over het aansluiten en gebruik van de PM5530 voor het genereren van timing signalen.

Betekent dit dat de PM5540 zonder de PM5530 niet kan werken?

Groeten,

Matthias

vraag aansluiten PM5540 testbeeld generator

door soundman2 @, Wouw, 08-03-2010, 20:12 (5159 dagen geleden) @ Matthias Meijer
Gewijzigd door soundman2, 08-03-2010, 20:18

Hallo,

Bij het lezen van de handleiding van de PM5540 testbeeld generator, wordt er gesproken over het aansluiten en gebruik van de PM5530 voor het genereren van timing signalen.

Betekent dit dat de PM5540 zonder de PM5530 niet kan werken?

Groeten,

Matthias

Je zou eens kunnen kijken of je aan een IC SAA1101 van NXP kunt komen. Het is een USG een universele signaal generator, die bijv. ook in tv camera's zit. Het ding is hardwarematig in te stellen en kan alle signalen genereren die je nodig hebt voor de PM5540, dus synch en blanking. Meestal zijn voor dergelijk soort ic's verder geen "moeilijke " onderdelen nodig.
Ben je handig met pic processors, dan progammeer je zelf zo een generator. Helaas versta ik die kunst niet.Een timing diagram van een sync signaal is wel te vinden op internet. De Pal burst kun je achterwege laten

Henk Roovers

vraag aansluiten PM5540 testbeeld generator

door kris ⌂ @, Gent, België, 08-03-2010, 21:49 (5159 dagen geleden) @ soundman2

aangezien de PM5540 voor professioneel gebruik bedoelt was zit zijn sync-generator er niet in. In de studio had je één zeer stabiele syncgenerator waarop alles werd "genlocked"
Kleine beeldgeneratoren hebben wel een ingebouwde syncclock, maar die was toen nog niet nauwkeurig (maw niet X-tal gestuurd) . een oude camera, camcorder oid levert de benodigde sync voor je generator.
Als je wilt spelen kan je met een 6tal transistoren de benodigde basissync zelf opwekken.

groeten

Kris

vraag aansluiten PM5540 testbeeld generator

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 09-03-2010, 21:52 (5158 dagen geleden) @ kris

Kris, Henk,

Dank voor het meedenken. Ik heb de PM5540 vandaag even zonder externe apparatuur aangesloten op een nieuwerwetse digitale TFT monitor/tv met video ingang, en alleen het verticale balkenpatroon komt met veel storing door. De rest van de patronen is er niks zichtbaar.

Ik zal het een dezer dagen nog een keer op een 'echte' tv proberen, en dan laat ik nog even weten wat er gebeurt.

Groeten,

Matthias

vraag aansluiten PM5540 testbeeld generator

door René, 09-03-2010, 18:45 (5158 dagen geleden) @ soundman2

Zo'n syncgenerator is nog wel aan te komen voor een zacht prijsje.
Stuur maar een mailtje .

Groeten René.

vraag aansluiten PM5540 testbeeld generator

door Michiel, 25-05-2010, 13:05 (5082 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Beste Matthias,

Gewoon een sync en blanking toevoegen en je krijgt keurig een video signaal eruit.
De PM5530 heb je daar niet speciaal voor nodig, elke sync generator waar sync en blanking uitkomt, voldoet.
Mocht je hulp nodig hebben, laat het maar weten.
Ik heb ook de PM5540 en de docs.

Groeten,

Michiel

powered by my little forum