Philips RC7450/00N (Toestel of techniek)

door Gaston @, Halle, België, 09-03-2010, 10:26 (5134 dagen geleden)

Hallo Forum,
Heeft er ooit al eens iemand geprobeerd om voornoemde afstandsbediening te openen ? Liefst zonder scherven en breekwerk ;-)
(een 'how to' beschrijving is misschien iets voor 'Tips & Trucs' ?)
groetjes
Gaston

Philips RC7450/00N

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-03-2010, 11:10 (5134 dagen geleden) @ Gaston

Heb je er een foto van? Er waren verschillende algemene constructies gangbaar door de jaren. Ik ken dit nummer niet.

Philips RC7450/00N

door Gaston @, Halle, België, 09-03-2010, 19:53 (5133 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hierbij de foto

[image]

De led zit los.
Mits een drupje soldeer en wat poetsen zou het in orde moeten komen.
Op voorwaarde dat ik hem openkrijg.

groeten
Gaston

Philips RC7450/00N

door Willem.H.N. @, Enschede, 09-03-2010, 20:08 (5133 dagen geleden) @ Gaston

Als er aan de achterzijde geen kruiskop boutjes zitten
dan wordt het toch een beetje geweld gebruiken met een
dun stanly mesje langs de zijkanten schuin insnijden.
Het later weer dichtmaken kan met hier en daar een beetje
samen smelten aan de zijkant met de soldeerbout.
Vergeet ook niet de print en het rubbermatje te reinigen met alcohol.
grt. willem.

Philips RC7450/00N

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 09-03-2010, 21:56 (5133 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Zitten die dingen niet gewoon met van die irritante plastic (afbreek...) lipjes in elkaar?

Dan heel voorzichtig met een schroevendraaiertje in de naad tussen boven- en onderzijde wat wrikken totdat je ergens een begin hebt, dan volgt de rest meestal met wat minder moeite.

Inderdaad zoals Willem schrijft de gehele print met alcohol goed schoonmaken, en ook de geleidende rubbertjes aan de toetsen. Al het vet van je vieze vingers heeft zich daar over de jaren heen verzameld ;-)

En kan daar een hoop corrosie en andere ellende veroorzaken, heb ik diverse malen gemerkt met afstandbedieningen en telefoons.

Zelf maak ik die dingen zo om het jaar wel preventief eens schoon.

Groeten,

Matthias

Philips RC7450/00N

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-03-2010, 19:54 (5132 dagen geleden) @ Matthias Meijer
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-03-2010, 19:58

De voorloper van dit model, RC5903/RC5991 zat rondom dichtgelast. De truuk daar was om de plastic beplakking van het toetsenbordje een stukje los te trekken en eronder gewoon met de soldeerbout door de behuizing heen te gaan. Daarna weer dichtplakken.

Ik vrees dat dit model (RC75xx/SBCRP420) ook nog tot de gelaste generatie behoort (even de onderkant en onder het batterijklepje dubbelchecken op schroefjes), maar dan helaas zonder plastic beplakking. De truuk met de bankschroef werkt hier misschien niet maar is altijd te proberen.

P.S. Bij de RC75xx modellen die bovenaan een klepje hebben (deze niet zo te zien?) zou het RC59xx-truukje misschien wel werken...

Philips RC7450/00N

door Jampie, 10-03-2010, 20:36 (5132 dagen geleden) @ Gaston

Rondom de behuizing loswrikken met behulp van een oud bankpasje deze is flexibel en zodoende blijft de behuizing netjes.
De lipjes kunnen inwendig afbreken maar dat is geen probleem na reparatie met secondenlijm vastplakken.
Succes:-)

Philips RC7450/00N

door maarten van dijk @, 15-03-2010, 21:48 (5127 dagen geleden) @ Jampie

Print schoonmaken met alcohol of spiritus, de contactnoppen zijn van een soort koolstof, schoonmaken(opruwen) met een glaspenseeltje, ik gebruik hier nooit nattigheid voor. En de keramische resonator (meestal geel met opschrift 455 of iets dergelijks) controleren of die los in het soldeer zit.
Mocht er een lipje van de behuizing afbreken,gewoon breed plakband.:-P

suk6, Maarten van Dijk.

Philips RC7450/00N

door Gaston @, Halle, België, 20-03-2010, 10:45 (5123 dagen geleden) @ Gaston

Hallo forum,
Bedankt voor de tips,
Tengevolge een defecte videokaart in mijn pc (Medion MD8822) kon ik niet eerder reageren, waarvoor excuus.
De afstandsbediening heb ik dus met een stanleymesje opengeprutst.:-D
De klauwtjes, die 't dekseltje op 't doosje houden ... zijn zodoende inderdaad reddeloos verloren.:-(
Na grondig poetsen met afwasmiddel (durfde geen alcohol te gebruiken om de op de printplaat geetste carbon-landjes niet weg te poetsen ... eea wegens vroegere slechte ervaringen met een andere afstandsbediening !) en hersolderen van de IR-led, heb ik dan 't doosje weer met secondenlijm aaneengeplakt. Eea is ondertussen terug operationeel.:-)
Mvg
Gaston

powered by my little forum