l2x97t (Toestel of techniek)

door Sietze Osinga @, Koekange, 28-05-2010, 11:09 (5085 dagen geleden)

Ik ben in het bezit van een Philips wekkerradio type:l2x97t.Hij speelt prima en het klokje loopt ook goed,maar de batterijen zijn na een paar uur leeg.Dit lijkt mij een beetje te snel.Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie reakties.
M.vr.gr,
Sietze Osinga.

l2x97t

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 28-05-2010, 13:33 (5085 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Sietze,

Zonder in het schema te hebben gekeken: meestal zit er over de batterijen een elco parallel: als deze erg lekt, zijn je batterijen zo leeg en produceer je alleen een beetje warmte... kijk eens of er inderdaad een elco parallel staat aan de batterijen en meet de lekstroom eens: bij twijfel vervangen!

Succes, Leo

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

l2x97t

door Paul Brouwer @, Haarlem, 28-05-2010, 23:31 (5084 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Er staat inderdaad een 400uF elco over de batterijen.

Groeten,
Paul

--
[image]

l2x97t

door Sietze Osinga @, Koekange, 29-05-2010, 08:25 (5084 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Beste Leo en Paul. Inderdaad de 400uf elko heb ik vervangen (deze zag er verdacht uit). Ik weet nog niet of de batterijen nu langer meegaan, want ik heb nog meer "ongeregeldheden" ontdekt. Dus ik ben nog wel even bezig met dit toestelletje. In ieder geval bedankt voor jullie snelle reakties.
Vr.Gr,
Sietze.

powered by my little forum