Video/DVD speler (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 21-06-2010, 18:59 (5060 dagen geleden)
Gewijzigd door doktordirk, 21-06-2010, 19:06

Enkele weken geleden op een rommelmarkt 2 spelers voor 5 Euro op de kop getikt.
Er ontbraken de nodige schroefjes, teken dat ze wel stuk waren.
De eerste getest, wilde geen band innemen, oorzaak: de kodeschakelaar zat niet in het goede gaatje.
Na deze goed gezet te hebben speelde alles weer ,zowel DVD als band.
Het tweede toestel(zelfde model) ook hier de videorecorder stuk.
Hier waren twee tandwielen die enkeletanden verschoven waren plus de codeschijf de fout.
Misschien waren dit oefentoestellen voor aankomend reparateurs???
Maar nu het echte probleem: Bij dit toestel een mooi beeld van de band, maar bij overschakelen naar DVD worden er verticaal twee beelden weergegeven, op de scoop staat ook het dubbele aantal pulsen (100Hz!!)
De DVDspeler zelf lijkt in orde, het Philipslogo van een cd schijfje als het laatje leeg is geeft ook dit (ca 8 cm)verschoven beeld met een hoop gekleurde sneeuw op (digitale storing?).
Daar ik nog geen schema heb kunnen vinden, wel een gebruikersmanual,wordt dit een lastige opgave.
Mocht er iemand zijn met een oplossing van en soortgelijk probleem of een stukje schema kunnen vinden dan hou ik me aanbevolen hiervoor.
Oh ja, bijna vergeten, het betreft een Philips type DVP3350V


Dirk.

Video/DVD speler

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-06-2010, 21:11 (5060 dagen geleden) @ doktordirk
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-06-2010, 21:19

Het gaat hier als ik me goed herinner om een toestel van LG. Ik zal even zien of ik een schema heb zodat dat hier in de schemaheek geplaatst kan worden!

Aanvulling: schema gevonden maar er zijn verschillende uitvoeringen van. Kan je een volledig typenummer en serienummer geven? Vooral het achtervoegsel (uitvoering/bestemming) van het typenummer en het 3e en 4e teken (revisienummer) van het serienummer zijn belangrijk.

Overigens gaat het om nogal grote documenten, even kijken hoe we dat het handigste doen (ik heb al eens eerder iets groots ingestuurd voor de schematheek hier, dus het zou moeten lukken). Anders wat meer handwerk en eserviceinfo.

Video/DVD speler

door doktordirk @, Noordbeemster, 22-06-2010, 17:47 (5059 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Het volledige modelnummer is DVP3350V/19
Productienummer DE1A0744914761, het andere werkende apparaat DE1A0709902469
Made in Indonesia.
Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt.
Oh ja, als het aanbod voor een rastertrafo van een K7 chassis nog geldig is dan wil ik hem wel over nemen.

Groeten Dirk.

Video/DVD speler

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-06-2010, 20:48 (5059 dagen geleden) @ doktordirk

Ik was je rastertrafo niet vergeten en die blijft gereserveerd, ben alleen steeds kort in de opslag waar de toestellen staan, dus was nog niet aan demontage toegekomen :( Hij is wel vrij roestig hoor, maar opzich zegt dat niet zoveel.. Ik kreeg juist bericht dat zelfs een lijntrafo dat goed kan overleven.

Ben je toevallig 3 juli in Driebergen?

Wat betreft die VHS/DVD, met de gegeven info kan ik uit de voeten. Ik zal even kijken hoe ik het de vorige keer heb gedaan met plaatsen in de schematheek.

Video/DVD speler

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-06-2010, 12:47 (5059 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik heb een mailtje gestuurd naar het forumbeheer met de vraag hoe het schema te uploaden (zal te groot zijn voor mail, 27MB).

Video/DVD speler

door doktordirk @, Noordbeemster, 23-06-2010, 17:48 (5058 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Als het wil lukken zou dat erg mooi zijn, dan kan ik eens proberen of deze storing te verhelpen is.
Stoeien met smd onderdelen is wel iets anders dan gloeilampen.
En ja, ik was wel van plan naar de komende beurs te gaan.
Ik heb een scoop in de aanbieding, maar deze komtwel in een andere draad te staan binnenkort.

Dirk.

Servicedoc DVP3350V is aan schematheek toegevoegd

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 23-06-2010, 23:20 (5058 dagen geleden) @ doktordirk

Met dank aan Maarten Bakker is het in hoofde genoemd schema/servicedoc aan de schematheek toegevoegd.

Forumbeheer

Video/DVD speler

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-06-2010, 11:36 (5057 dagen geleden) @ doktordirk

Met een url waarin het woordje overig ontbreekt...

P.S. Ik doe volgende week even meer onderzoek naar waar we over gemaild hebben.

Video/DVD speler

door doktordirk @, Noordbeemster, 25-06-2010, 18:04 (5056 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Nu geen OEPS van Google meer;-)
Perfecte scan, bedankt.
Min storing staat er niet bij, dat zou ook te makkelijk zijn, maar er staan genoeg gegevens dus er is nog hoop.

Dirk.

Video/DVD speler

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 26-06-2010, 00:17 (5056 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Die fout in de URL was intussen opgemerkt en is gecorrigeerd.

Groeten,
Paul
Forumbeheer

powered by my little forum