ITT stereo 7700 HIFI Comapct (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 23-06-2010, 20:54 (5058 dagen geleden)

Hallo

Vorig jaar beloofde mijn opa dat ik bovengenoemde radio zou krijgen.
Deze had hij destijds nieuw voor zijn verjaardag gekregen van mijn oma , dit was omstreeks 1978/79
Dit toestel maakte als 5 jarig kind (20 jaar geleden) veel indruk op me , alleen al wegens de afstandbediening.
Dit was in mijn ogen een luxe was omdat wij thuis nog geen apparatuur met afstandbediening hadden.
Het toestel is slecht enkele keren door mijn tante gebruikt en daarna naar een slaapkamer en later naar de zolder verdwenen , dit omdat het woord computer (vermeld op de afstandbedening) veel indruk maakte.
Voornamelijk daardoor vonden ze hem te ingewikkeld in de bediening.

Vandaag het apparaat eens uit de kast gehaald waar hij in opgeborgen was en aangesloten.
Volgens mijn opa en tante kon er niks aan zijn......dit kon wel eens anders zijn zei ik nog...en ik had gelijk.
Het volgende mankeert er aan ,al zijn het kleine dingen:

het display wat het zendernummer weergeeft (wat ook in een wekker zit) waarvan ik de naam niet weet werkt maar voor de helft.

het lampje van de meter voor signaalsterkte is kapot.

Van het casettedeck zijn vermoedelijk de aandrijf riempjes uitgerekt/vergaan aangezien de casette niet meer word aangedreven maar de motor wel draait.

en een luidspreker geeft geen lage tonen weer , dit vind ik eigenlijk het ergste omdat ik me zorgen maak of het aan het luidsprekerspoeltje ligt.

Volgende week ga ik op vakantie en als ik daar van terug ben ga ik hem ophalen , en dan eens verder kijken.

Zou iemand me aan de servicedoc van dit toestel kunnen helpen?
En kan iemand me vertellen wanneer ongeveer de ultrasone afstandbedieningen op de markt is gekomen?


gr bjorn

powered by my little forum