Philips PM2524‏ (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 28-07-2010, 18:57 (5023 dagen geleden)

Hallo

Voor een paar centen heb ik een Philips PM2524‏ digitale meter gekocht.
Hij deed het volgens alles goed , totdat hij in opdracht van mij nog eens gecontrolleerd werd door de eigenaar.
Deze maakte een meetfout op het ohm bereik , vermoedelijk door er een spanning op aan te sluiten o.i.d...

Is zoiets nog te repareren of is deze meter nu mooi voor onderdelen?
Als ik hem zou kunnen repareren en dat rendabel is dan doe ik dat het liefste.


Gr Bjorn

Philips PM2524‏

door soundman2 @, Wouw, 28-07-2010, 22:16 (5023 dagen geleden) @ Bjorn Kusters
Gewijzigd door soundman2, 28-07-2010, 22:20

Hallo

Voor een paar centen heb ik een Philips PM2524‏ digitale meter gekocht.
Hij deed het volgens alles goed , totdat hij in opdracht van mij nog eens gecontrolleerd werd door de eigenaar.
Deze maakte een meetfout op het ohm bereik , vermoedelijk door er een spanning op aan te sluiten o.i.d...

Is zoiets nog te repareren of is deze meter nu mooi voor onderdelen?
Als ik hem zou kunnen repareren en dat rendabel is dan doe ik dat het liefste.


Gr Bjorn

Doorgaans is dat wel beveiligd, soms met een zekeringdraadje en soms met non flammable resistors.
De manual geeft daar waarschijnlijk wel uitsluitsel over, omdat deze meetfout wel meer voorkomt.

Edit,
ik heb even de foto van het apparaat bekeken, maar is een van de ingangsbussen niet uitneembaar, een soort bajonet. Ik ken Philips meters die dergelijke stekerbussen hadden en daarin zit dan een zekering.

Henk Roovers

Philips PM2524‏

door Bjorn Kusters @, 28-07-2010, 22:22 (5023 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk

Bedankt voor de info tot nu toe , de servicedoc kan ik niet vinden , maar heb wel al ergens gelezen dat ieder bereik beveiligd is tegen overbelasting , dus hopelijk heb ik geluk.

Gr Bjorn

Philips PM2524‏

door soundman2 @, Wouw, 28-07-2010, 22:35 (5023 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Hallo Henk

Bedankt voor de info tot nu toe , de servicedoc kan ik niet vinden , maar heb wel al ergens gelezen dat ieder bereik beveiligd is tegen overbelasting , dus hopelijk heb ik geluk.

Gr Bjorn

Op de site van BACO staat een techn. spec en daar spreekt men over glaszekeringen in het DC stroom circuit.
http://www.baco-army-goods.nl/media/catalog/product/pdf/philipsmultimeter.pdf

Ik denk dat je dus toch even naar je ingangsbussen moet kijken. Anders moet ik me wel heel sterk vergissen. Ik probeer het nog boven water te krijgen.

Henk Roovers

Philips PM2524‏

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 28-07-2010, 22:44 (5023 dagen geleden) @ soundman2

Bjorn,

Schema's staan bij RM.org

http://www.radiomuseum.org/r/philips_automatic_digital_v937_m.html

Nou even die 20 Euro niet aan een defect meetapparaat uitgeven, maar jezelf daar aanmelden :-P

Groeten,

Matthias

powered by my little forum